شهردار قم خبر داد
شهردار قم گفت: تاکنون 800 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری قم تسویه شده است.
کد خبر: ۳۳۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تسویه بدهی‌های شهرداری قم اظهار کرد: تاکنون 800 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری قم تسویه شده است.

وی ادامه داد: شهرداری قم از دولت 700 میلیارد تومان مطالبه دارد، نمایندگان شهر قم در خصوص تسویه این بدهی‌ها به صورت تهاتر پیگیری‌های زیادی داشتند و لایحه‌ای در این خصوص به هیأت دولت رفته، براساس آن لایحه قرار است 45 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت تهاتر شود، 25 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت مربوط به نهادهایی همچون شهرداری‌ها است.

شهردار قم افزود: سهم شهرداری‌های کشور از مالیات بر ارزش افزوده و برخی از عوارض‌ها، 17 هزار و 500 میلیارد تومان است، اما تنها یک سوم آن از سوی دولت به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، اکنون همه شهرداری‌های کشور با مشکل رکود مواجه هستند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ضرورت تخصیص کامل درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری قم گفت: باید از این درآمد ماهانه 18 میلیارد تومان به شهرداری قم تخصیص داده شود تا مدیران این نهاد برای تامین هزینه‌های جاری شهرداری و حقوق کارمندان این نهاد دغدغه نداشته باشند، اکنون من به عنوان شهردار قم این دغدغه را دارم که حقوق کارمندان این نهاد عقب نیفتد، البته این مسئله تاکنون مدیریت شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها صدایی در دولت و مجلس ندارند، با وجود اینکه 70 درصد مردم کشور شهرنشین است باید به سوی ایجاد وزارتخانه شهرداری‌ها در کشور رفت، اما اکنون شاهدیم که در برنامه ششم توسعه، هفت هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری‌های کشور کم شده است، چون کسی نیست که از حقوق شهرداری‌ها دفاع کند.

شهردار قم افزود: اکنون کار در شهرها دست شهرداری‌ها افتاده است و بیشتر پروژه‌های عمرانی شهرها هم توسط این نهادها اجرا می‌شود، برای اینکه کار احداث پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها رونق داشته باشد باید یک درآمد پایدار برای این نهادها ایجاد شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: تا پایان امسال 30 پروژه در مجموعه شهرداری قم داریم که این پروژه‌ها باید به سرانجام برسد، به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها می‌تواند شکوفایی را در شهر قم به وجود بیاورد و رضایتمندی مردم این شهر را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: تا سال 99 پروژه‌های عمرانی شهر قم را پیش‌بینی کردیم، یک برنامه پنجساله برای شهرداری قم مصوب شده است که در آن یک‌هزار و 400 کد تعریف شده و جزئیات در برنامه پنجساله شهرداری قم مشخص شده است، هر شهردار دیگری هم بیاید، این برنامه می‌تواند به عنوان چراغ راهنمایی برای او باشد و هدف از نگارش این برنامه جاانداختن مسئله برنامه محوری در قم بود.

شهردار قم در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شرایط ایده‌آل نیست، ولی باید شکرگزار باشیم و به پاس این شکرگزاری باید کارها را در شهر جلو ببریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار