مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه ‌تفاوت‌هایی بین تعریف منطقه آزاد و منطقه ویژه وجود دارد، امکان تبدیل‌شدن منطقه ویژه سلفچگان به منطقه آزاد وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های منطقه ویژه سلفچگان اظهار داشت: این منطقه ازنظر مزیت‌های قانونی و ازنظر موقعیت جغرافیایی هرساله جز رتبه‌های بالا بین مناطق ویژه اقتصادی کشور به‌حساب می‌آید.

وی بابیان اینکه در چند سال گذشته منطقه ویژه سلفچگان در درآمدهای گمرکی رتبه اول را داشته است، افزود: در شرایطی که رکود در کشور وجود دارد اما در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیش از 80 درصد واحدهای صنعتی و تجاری آن فعال هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وجود تنوع را از عوامل جذب سرمایه‌گذاران در این منطقه دانست و گفت: در این منطقه برای سرمایه‌گذاران شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده و آن‌ها درصورتی‌که شرکتی حقوقی در کشور ثبت کرده باشند می‌توانند ملک خریداری و سند مالکیت دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی از ایتالیا، ترکیه، کره، هند و ... در این منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی بسیار راغب به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند و این نشان از وجود تغییر و تحولی در کشور است که بعد از سال‌ها آن‌ها این‌قدر راغب نشان می‌دهند.

طباطبایی با اشاره به برخی صحبت‌ها که گفته می‌شود امکان دارد منطقه ویژه سلفچگان به منطقه آزاد تبدیل شود، گفت: تفاوت‌هایی بین تعریف منطقه آزاد و منطقه ویژه وجود دارد و سلفچگان همواره منطقه ویژه خواهد بود چراکه مناطق آزاد باید به یکی از مرزها خشکی، آبی و یا حداقل هوایی دسترسی داشته باشد که این امکان برای منطقه ویژه سلفچگان وجود ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار