رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، گفت: بسیار ضروری است که دغدغه ها و نیازهای امروز جوانان را که نسبت به دهه های گذشته بسیار متفاوت شده است، بخوبی بشناسیم.
کد خبر: ۳۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه معارف اسلامی در هدایت جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان، بر ضرورت شناخت اولویت ها در این حوزه تأکید کرد و گفت: متأسفانه تاکنون در شناخت مخاطبان توفیق زیادی نداشتیم و کمتر وارد این عرصه شده ایم. 

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه را مبداء تحول بدانیم، باید شرایط و لوازم آن را نیز فراهم بیاوریم، اظهار کرد: دانشگاهها هنگامی انسان ساز و تعالی بخش خواهد بود که اساتید و دانشجویان تکلیف و اولویت ها را بخوبی شناخته و همه تلاش و استعداد خود را روی آن متمرکز کنند؛ زیرا در غیر این صورت منابع مالی و انسانی کشورمان به هدر می رود. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه برای شناخت اولویت ها باید ابتدا ملاک ها و معیارها را بدرستی بشناسیم، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از پایان نامه ها در مقاطع مختلف تحصیلات عالی نگاشته می شود اما هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند و ساعت ها زمان و میلیاردها ریال هزینه بیهوده هدر می رود که از مسؤولان می خواهیم برای رفع این معضل جدی تدبیری اندیشیده شود. 

وی با بیان اینکه گسست میان نسل ها که همیشه وجود داشته است، کار را برای شناخت مخاطب سخت کرده و همزبانی را تحت تأثیر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: از مهمترین کارها در دانشگاه معارف اسلامی، شناخت مخاطبان در عرصه های گوناگون است و امروز باید دغدغه های اعتقادی جوانان و نقاط ضعف و قوت اخلاقی آنها را بشناسیم. 

محمدیان ادامه داد: پس از شناخت خوب و دقیق مخاطبان، باید قالب ارایه مطالب را نیز بخوبی شناخته و متناسب با مخاطبان، قالبی را برای بیان محتوا انتخاب کنیم که قابل درک و فهم بوده و به آسانی برای قشر جوان، باورپذیر و تأثیرگذار باشد. 

وی، یکی از سخت ترین دروس برای ارایه به دانشجویان را ریشه های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حالی که متأسفانه برخی فسادهای اقتصادی و بداخلاقی ها در جامعه رخ می دهد، باید بتوانیم بخوبی کارآمدی و دستاوردهای نظام اسلامی را برای دانشجویی که با مشکلات بسیاری مواجه است بیان کنیم. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به وجهه اصلی 16 آذرماه در مبارزه با آمریکا، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویی که در معرض انواع رسانه ها قرار گرفته و زرق و برق غرب را مشاهده می کند، نمی توان لزوم مبارزه با استکبار جهانی را فقط با شعار به آنها بیان کنیم، بلکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار را باید با منطق و اقناعی ارایه دهیم. 

وی، لزوم تقسیم بندی مخاطبان بر اساس میزان آگاهی آنها نسبت به معارف اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: محتوای آموزشی معارف اسلامی باید متناسب با سطح علم و آگاهی دانشجویان ارایه شود تا مفید و مؤثر واقع شود. 

محمدیان نوع رفتار و گفتار و نگاه اساتید به دانشجویان را از بهترین استدلال ها و بیان ها در تدریس معارف اسلامی، مهمتر و مؤثرتر دانست و گفت: اساتید باید نسبت به دانشجویان دلسوز باشند و بتوانند با بیان شیوا و رفتار و گفتار مناسب آنها را نسبت به این درس مهم جذب کنند. 

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد و مسؤولان انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی به بیان دیدگاهها و نظرات خود در ارتباط با عرصه های مختلف پرداختند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار