رئیس بنیاد نخبگان قم از اختصاص ۵۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری سازی و رشد به نخبگان استان قم خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد محمدرضایی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مشترک ششمین جشنواره منطقه‌ای ابداعات و اختراعات رویش کوهرنگ و نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم در قم که در سالن بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اینکه امام راحل تأکید بسیاری بر استقلال علمی کشور داشتند، گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تربیت و رشد دانشجویان مستقل و توانمند در سطح دانشگاه‌ها بودند.

وی در ادامه به تاریخچه توسعه علمی و پیشتازی دانش و صنعت در جهان اسلام پرداخت و گفت: تکنولوژی تولید کاغذ در ۵۴۵ قمری به اسپانیا منتقل شد و در صنعت نیز کشورهای اسلامی نخستین تولیدکنندگان آسیاب بادی و ساعت آبی بودند.

رئیس ستاد جشنواره‌های رویش کوهرنگ بر ضرورت تولید علم و فناوری تأکید کرد و گفت: تنها راه احیا و تقویت تمدن عظیم و با شکوه اسلامی پیشگامی در تولید علم و فناوری است.

وی برگزاری جشنواره ابداعات و اختراعات رویش کوهرنگ را تجلی خودباوری و تکیه بر استقلال علمی کشور دانست و گفت: اختراع‌هایی که در این جشنواره‌ها مورد تأیید هیئت داوران قرار می‌گیرند می‌توانند از تسهیلات بنیاد برای طی مسیر توانمندسازی اختراع‌های برگزیده بهره‌مند شوند.

محمدرضایی در ادامه به شرایط ثبت نام و پذیرش اختراعات در جشنواره اشاره کرد و افزود: در این جشنواره هر مخترع می‌تواند تنها یک اختراع دارای گواهی ثبت به نام که زمان ثبت آن از سال ۹۲ به بعد باشد، ارائه دهد.

تشریح فرایند پذیرش در جشنواره

رئیس بنیاد نخبگان استان قم میزان تازگی اختراع در سطح ملّی و بین‌المللی، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع، قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع را ملاک داوری نهایی ارزیابان جشنواره اعلام کرد.

رئیس ستاد جشنواره‌های رویش کوهرنگ افزود: برگزیدگان در مدت زمان سه سال پس از برگزیده شدن، برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های بنیاد فرصت دارند و در صورت آغاز فرایند توانمندسازی، در مدت یک سال باید مسیر توانمندسازی مربوط به اختراع‌های سطح ۳ را طی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره گفت: این جشنواره ۲ روزه شامل سه بخش تجاری سازی، کارگاه‌های تخصصی و تسهیل گران خواهد بود.

قم رتبه نخست طرح‌های فرهنگی

وی با بیان اینکه بیش از ۲۹۴ اثر در بخش داوری و ۱۹ محصول دیگر در بخش تجاری سازی در جشنواره ثبت نام کرده بودند، گفت: بعد از داوری‌های لازم ۱۶۱ اثر پذیرش شده و ۱۶ محصول هم قابلیت تجاری سازی پیدا کردند.

محمدرضایی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب جوایز تحصیلی، اختراعات در بخش‌های تجاری سازی و رشد و توسعه ارائه کرده‌ایم گفت: استان قم باید الگوی علم و فناوری کشور باشد.

رئیس ستاد جشنواره‌های رویش کوهرنگ با اعلام اینکه این جشنواره به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از ۲۴ تا ۲۵ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: خوشبختانه بنیاد نخبگان دارای رتبه اول ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی و علوم انسانی را از آن خود کرده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار