توسط جامعه المصطفی العالمیه؛
فراخوان مقاله همایش ملی حوزه انقلابی مبانی، شاخص‌ها و راهکارها با هدف لبیک به ندای رهبری و در ۵ محور اصلی منتشر شد.
کد خبر: ۳۳۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، دبیر علمی همایش ملی حوزه انقلابی مبانی، شاخص‌ها و راهکارها ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری این همایش خبر داد و گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ما که در سال ۵۷ آغاز شد به اعتراف همه تحلیل گران بزرگ‌ترین حادثه در دوران معاصر بوده که تأثیرات شگرفی در ابعاد بین المللی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام علی همت بناری افزود: در انقلاب ما کنار رهبری امام(ره) و حضور فداکارانه ملت، حوزه و روحانیت یکی از نهادهای تأثیرگزار بوده‌اند که واسطه اصلی میان رهبری و ملت بوده و در بقای گفتمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی و بنیادی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارها و سخنرانی‌هایی که داشتند بر نقش حوزه در انقلاب و ادامه گفتمان انقلاب تأکید کردند لذا حوزه باید همچنان این رویکرد انقلابی را حفظ و ترویج گفتمان انقلابی را ادامه دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی جامعه المصطفی عنوان کرد: همایش ملی حوزه انقلابی با هدف پاسخگویی به ندای رهبری، گفتمان سازی، تبیین شاخص‌های حوزه انقلابی و ارائه راهکارهایی برای تقویت و انقلابی ماندن حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مبانی و اصول حوزه انقلابی، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها حوزه انقلابی، مسائل، چالش‌ها و آسیب شناسی حوزه انقلابی، راهبردها و راه کارهای تقویت و پیشرفت حوزه انقلابی و دستاوردهای حوزه انقلابی ۵ محور اصلی این همایش است.

حجت الاسلام بناری افزود: علاقمندان به ارسال آثار می‌توانند مقالات خود را در موضوعات مختلفی چون مبانی حوزه انقلابی، اصول حوزه انقلابی، ماهیت و چیستی حوزه انقلابی، ضرورت و کارکرد حوزه انقلابی، رابطه حوزه انقلابی با مردم، نظام تربیتی، آموزشی و تبلیغی حوزه انقلابی، نقش حوزه انقلابی در پاسخگویی به مسائل مهم جامعه تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از مقالات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد و در کتاب مجموع مقالات  منتشر می‌شود، گفت: علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی همایش به نشانی tollab-masjedsoleyman.com  مراجعه کنند.

حجت الاسلام بناری با بیان اینکه در کنار این همایش نمایشگاهی از معرفی علما و شخصیت‌های انقلابی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا(س)، مؤسسه آموزش امام خمینی(ره)، مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت، مدیریت پژوهش و تحقیقات کاربردی روحانیت و مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه مسجد سلیمان مقیم قم بهمن ماه برگزار می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار