رئیس پارک علم و فناوری قم خبر داد:
رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم استان قم از عرضه ۳۴ طرح در این نمایشگاه خبرداد.
کد خبر: ۳۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسین اخوان علوی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مشترک ششمین جشنواره منطقه‌ای ابداعات و اختراعات رویش کوهرنگ و نخستین جشنواره فناوری‌های نرم استان قم در سالن بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد، گفت: فناوری حوزه جدیدی در عرصه علمی کشور است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مهم‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم به تشریح مقوله فناوری‌های نرم پرداخت و گفت: فناوری‌های نرم درواقع توجه به کسب و کارهای فرهنگی و صنایع خلاق در حوزه علوم انسانی است.

درآمد فناورهای نرم ۵ برابر نفت ایران

اخوان علوی سپس با اشاره به تبیین چرخه فناوری نرم، اضافه کرد: این چرخه شامل پژوهش، خلق فناوری نرم، تولید، ترویج و در نهایت هم کاربست و استفاده از برآیندهای فناوری است.

رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم استان قم هدف از برگزاری نمایشگاه را ترویج و نشر دستاوردهای فرهنگی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه دستاوردهای صاحبان ایده و اختراع، شناخت ذائقه مخاطبان و ارتباط و آشنایی مسئولان با صاحبان صنایع فرهنگی است.

اخوان علوی با تأکید بر اینکه فناوری نرم دستاورد قرن ۲۱ بشر است، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود سطح مبادلات محصولات صنایع فرهنگی و نرم سالانه در جهان بیش از ۲۲۵ هزار میلیارد دلار که درست ۵ برابر درآمد نفتی سالانه ایران است

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد تعامل و ارتباط مقوله‌های فرهنگی با مباحث صنعتی و تجاری است، ادامه داد: طی فراخوانی که از ۸ استان قم، تهران، اصفهان، البرز، مرکزی، یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری و گلستان انجام شد ۴۴ طرح به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد.

تشریح وظیفه تسهیل گران

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۱۵ طرح از سوی اشخاص حقیقی و ۱۹ طرح دیگر از سمت اشخاص حقوقی پذیرفته شده است، گفت: نمایشگاه فناوری نرم دارای دو بخش اصلی تجاری سازی و جانبی تسهیل گران خواهد بود.

اخوان علوی با بیان اینکه تسهیل گران حلقه واسطه میان فناور و بازار هستند افزود: این افراد هم توانایی کمک کردن به مدل‌های تجاری سازی محصول و هم می‌توانند با رویکرد کسب و کار حرفه‌ای در سرمایه گذاری، توسعه و معرفی محصولات هم افزایی کنند.

یادآور می‌شود نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم، به همت پارک علم و فناوری استان قم و به مناسب هفته پژوهش و فناوری از ۲۴ تا ۲۶ آذرماه همزمان با جشنواره منطقه کوهرنگ در نمایشگاه‌های دائمی استان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعد ازظهر میزبان علاقمندان خواهد بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار