آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که خطر تکفیری ها همه دنیا را تهدید می کند، گفت: همه باید هوشیار باشیم و دست به دست هم بدهیم تا این خطر را دفع کنیم.
کد خبر: ۳۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، وی روز سه شنبه در دیدار «ذوالکفلی حسن» رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و چند تن از نمایندگان این مجلس، اظهار کرد: ما در رابطه با زادگاه این خطر مطالعه های بسیاری کرده و اسناد فراوانی یافته ایم که زادگاه آن همان وهابیت عربستان سعودی است و 80 سند معتبر برای آن پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری یک همایش در چچن در رابطه با وهابیت خاطرنشان کرد: در این همایش عالمان اهل سنت جمع بودند و در اعلامیه پایانی خود گفتند که وهابیت از مذهب های اسلامی نیست.

وی با بیان این که ما کاری با جمعی از وهابی هایی که خود را از تکفیری ها جدا می کنند، نداریم گفت: کتابی با نام «وهابیت بر سر دو راهی» نوشته ام و در آن تکفیری ها را ازغیرتکفیری ها جدا کرده ایم.

این مرجع تقلید افزود: آن چه که در حال حاضر روی آن تبلیغ می شود وهابیت تکفیری است و برادران ما در اندونزی مراقب باشند که آنها در این کشور نفوذ نکنند، اندونزی از آرامش بسیار خوبی برخوردار می باشد و این آرامش برای همه ما روشن است. 

آیت الله مکارم شیرازی، یکی از برنامه های وهابیت تکفیری را «شیعه ستیزی» برشمرد و گفت: آنان دروغ های بسیاری در رابطه با شیعه می گویند از جمله این که شیعه قائل به تحریف قرآن کریم است اما شما در ایران حضور دارید و هر جا که رفتید بگویید قرآن را بیاورند و مشاهده می کنید که یک حرف با قرآن های کشورهای دیگر فرقی ندارد.

وی با بیان این که شیعه در صف نخست مبارزه با تفکیری ها قرار دارد، به برگزاری 2 کنگره جهانی مقابله با جریان ‌های افراطی و تکفیری در قم اشاره کرد و گفت: در این کنگره ها از علمای اسلامی کشورهای مختلف دعوت کردیم و در واقع پرچم مبارزه با تکفیری ها را بر دوش می کشیم. 

2 دوره کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری زیر نظر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با حضور عالمان کشورهای مختلف اسلامی در سال های اخیر در قم برگزار شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی با بیان این که همه جای ایران امن است، اظهار کرد: کار خوبی کردید که به ایران آمدید تا از نزدیک مسائل را ببینید. 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما شما را دوست داریم و آماده هر گونه همکاری هستیم.

وی هم چنین اظهار کرد: حضور شما فرصت بسیار خوبی برای بحث و گفت و گوست و کشور اندونزی را کشور بزرگی می دانیم و با احترام از آن سخن می گوییم، به ویژه مسلمانان اندونزی که راه اعتدال را دارند. 

«ذوالکفلی حسن» رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز در این دیدار سخنانی بیان کرد. 

کشور جمهوری اندونزی در امتداد هزاران جزیره میان آسیا و استرالیا گسترده شده است و بزرگ ترین جمعیت مسلمان دنیا را دارد، از نظر نژادی کشوری بسیار پر تنوع است و مردم آن به بیش از 300 زبان محلی گویش می ‌کنند، جمعیت آن بیش از 200 میلیون تن و پایتخت آن جاکارتا است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار