تولیت حرم حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، وقف مشارکتی را اقدامی مطلوب در شرایط کنونی دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ این نوع وقف در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی دوشنبه شب در همایش یاوران وقف در مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) اظهار کرد: بسیاری از خیران هستند که توان وقف یک ساختمان را ندارند ولی اگر به صورت گروهی وارد عمل شوند، می‌توانند این کار را انجام دهند و با وقف یک مجموعه مسکونی یا هر ملکی که منافع آن به جامعه برسد، در راستای گسترش فرهنگ وقف گام بردارند.

وی در ادامه با بیان این که زیارت حرم مطهر امامزادگان عامل تثبیت ایمان و تحکیم تقواست، افزود: حضور قشرهای مختلف مردم در اماکن مقدس سبب می‌شود اوقاف فراغت خود را به مباحث مرتبط با اهل بیت(ع) اختصاص داده و بر معنویت و آرامش روانی خود بیفزایند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه حضرت حق برای زائران امامزادگان جایگاه والایی در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: زیارت حرم مطهر فرزندان اهل بیت(ع) برکت های زیادی به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به الگوبرداری از شخصیت آنها اشاره کرد.

سعیدی با بیان اینکه اگر پدران و مادران نسبت به زیارت امامزادگان اهتمام داشته باشند فرزندان آنها نیز زیارت را جزو اولویت‌های زندگی قرار می‌دهند گفت: به همین دلیل باید فرهنگ زیارت را از کودکی در فرزندانمان نهادینه کنیم.

وی افزود: وجود آستان‌مقدس امامزادگان از ظرفیت‌های نظام اسلامی است و باید به بهترین نحو از این فرصت استفاده کرد.

وی بیان کرد: مردم برای حوائج خود، امامزادگان را شفیع قرار می‌دهند به همین دلیل حرم‌های مطهر آنها به قطب فرهنگی و دینی در نقاط مختلف کشور تبدیل شده‌ است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار