تیم فوتبال صبای قم در غیاب چند بازیکن کلیدی خود نظیر غلامرضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به میدان می‌رود.
کد خبر: ۳۳۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور کمتر پیش آمده که صبای قم در یک مسابقه با تمامی نفرات خود به میدان برود و اکنون در آستانه سیزدهمین هفته لیگ برتر نیز با چند غایب برای رویارویی با تیم رده دهم جدول مواجه است.

تیم فوتبال صبای قم در غیاب مهاجم محروم سرشناس خود یعنی غلامرضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، در تمرینات روزهای اخیر آماده بازی حساس هفته سیزدهم لیگ برتر با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان پرافتخار ترین تیم تاریخ بازی‌های لیگ برتر می‌شود.

صبا از هفته هفتم در حسرت پیروزی

صبای قم که هفته‌های زیادی است در حسرت کسب دومین برد سه امتیاز لیگ برتر به سر می‌برد، برای دیدار با قهرمان پنج دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، چند بازیکن کلیدی و سرشناس خود از جمله بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را برای این بازی در ترکیب خود ندارد.

تیم فوتبال صبای قم که در دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل استقلال تهران در ورزشگاه یادگار امام قم و در یک دیدار خانگی با دو گل شکست خورد، در این مسابقه دو بازیکن اصلی خود را نیز به دلیل دریافت کارت قرمز و اخراج  از دست داد تا آنها از همراهی صبای قم برابر سپاهان محروم شوند.

بازگشت بیک‌زاده و اسلامی به ترکیب اصلی صبا

البته بازگشت محمدهاشم بیک‌زاده و عبدالکریم اسلامی به ترکیب صبای قم می‌تواند خبر خوبی برای کادر فنی این تیم در آستانه دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل فولاد مبارکه سپاهان اصفهان باشد، زیرا بیک‌زاده در لیست 18 نفره دیدار با استقلال قرار نداشت و به همین دلیل اردوی تیم را ترک کرده بود.

بازگشت محمدهاشم بیک‌زاده به ترکیب اصلی از یک طرف خبر خوبی برای صبایی‌ها است اما غیبت یک مدافع ثابت همچون حمیدرضا دیوسالار از یک سوی و محرومیت غلامرضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در ترکیب صبا از سوی دیگر موجب شده تا مرفاوی و همکارانش در کادر فنی دستی کاملا بسته برای انتخاب ترکیب تیمشان در آستانه دیدار با سپاهان داشته باشند.

عبدالکریم اسلامی نیز که در دیدار هفته یازدهم صبای قم مقابل تراکتورسازی تبریز سومین اخطار خود را از داور مسابقه گرفت و دیدار حساس دوازدهمین هفته جام خلیج‌فارس در ورزشگاه یادگار امام برابر استقلال تهران را از دست داد، بار دیگر امکان همراهی صبا را دارد.

نخستین محرومیت عنایتی به دلیل اخراج در هفته دوازدهم

در بین دو غایب صبای قم، غیبت غلامرضا عنایتی بیش از دیوسالار به چشم می‌آید زیرا عنایتی یکی از امیدهای اصلی صبای قم برای گلزنی در این فصل به شمار می‌رود، بازیکنی که در دو هفته اخیر لیگ برتر در خط دفاعی صبای قم به کار گرفته شد و سرانجام در دیدار با استقلال تهران به دلیل دریافت دو کارت زرد از زمین بازی اخراج شد.

صبا در بازی روز جمعه هفته جاری از هفته سیزدهم نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور محکوم به کسب امتیاز از مصاف خارج از خانه حساس و سخت مقابل تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است تا به اوضاع نامطلوب خود در جدول سر و سامان بدهد.

ششمین بازی خارج از خانه لیگ شانزدهم در میهمانی سپاهان

اهمیت مسابقه صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بسیار بالا است و عبدالصمد مرفاوی که خوب می‌داند تیمش قطعا بازی سخت و دشواری برابر تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در پیش دارد، برای اینکه بتواند به سه امتیاز مسابقه دست یابد باید با شیوه‌ای متفاوت نسبت به چند مسابقه اخیر بازی کند.

تیم فوتبال صبای قم در سیزدهمین هفته نیم فصل نخست رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 15:15 دقیقه عصر جمعه هفته جاری یعنی نوزدهم آذر ماه در دیداری خارج از خانه در ورزشگاه نقش جهان میهمان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است.

در حال حاضر تیم فوتبال صبای قم با کسب 9 امتیاز در جایگاه چهاردهم رده‌بندی جدول 14 تیمی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ایستاده، در حالی که تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با مربیگری سرمربی سابق صبا یعنی عبدالله ویسی با کسب 15 امتیاز تیم رده دهم جدول رده‌بندی است.

برتری صبای قم برابر سپاهان اصفهان در نیم‌فصل لیگ پانزدهم

تیم فوتبال صبای قم که در غیاب دو بازیکن اصلی و مربی خود در دیداری بسیار مهم از سیزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان قرار می‌گیرد، در فصل قبل موفق به گرفتن چهار امتیاز با ارزش از تیم سپاهان شده است.

سیزدهمین هفته رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه در حالی آغاز می‌شود که صبای قم در روز دوم دیدارهای این هفته یعنی نوزدهم آذر خارج از خانه میهمان تیم مطرح فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است اما به اجبار بدون دو بازیکن اصلی و کلیدی خود به میدان می‌رود.

صبای قم سال گذشته در هفته هفتم نیم‌فصل نخست مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران میزبان تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بود، در حالی که علی دایی سرمربی صبا و حسین فرکی سرمربی سپاهان اصفهان بود و صبا با گل جلال‌الدین علی‌محمدی با یک گل از سد حریف خود عبور کرد.

تساوی صبا در دیدار برگشت لیگ پانزدهم با سپاهان

بازی برگشت دو تیم صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به انجام رسید، در حالی که حسین فرکی از سرمربیگری سپاهان اخراج شده بود اما همچنان علی دایی سرمربی صبا بود و صبای قم میزبان خود را با تساوی متوقف کرد و یک امتیاز با ارزش از میزبان گرفت.

اکنون بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از هفته سیزدهم نیم‌فصل نخست بازی‌های لیگ برتر قرار است از ساعت 15:15 دقیقه عصر جمعه نوزدهم آذر ماه در نقش جهان برگزار شود، اما صبا در این دیدار دو بازیکن و یک مربی محروم دارد.

دور جدید تمرینات صبای قم از روز یکشنبه چهاردهم آذر ماه برای آمادگی رویارویی با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در حالی برگزار می شود که در این دیدار دو بازیکن محروم صبا یعنی غلامرضا عنایتی و حمیدرضا دیوسالار حضور نخواهند داشت اما عبدالکریم اسلامی بعد از رفع محرومیت و محمدهاشم بیک‌زاده بعد از غیبت برابر استقلال تهران صبا را همراهی می‌کنند.

اسلامی جانشین عنایتی در خط حمله صبای قم

تیم فوتبال صبای در بازی هفته دوازدهم خود مقابل استقلال تهران در حالی که تنها از وجود عبدالکریم اسلامی مهاجم گلزن خود به دلیل سه اخطاره شدن و محرومیت نتوانست استفاده کند و یک تغییر در ترکیب خود داشت اما با تصمیم کادر فنی خود از محمدهاشم بیک‌زاده نیز در این بازی استفاده نکرد.

کادر فنی صبای قم این هفته ناچار به تحول دوباره ترکیب این تیم خواهد بود زیرا بار دیگر دو بازیکن کلیدی و اصلی صبا از دیدار با تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان محروم هستند، غلامرضا عنایتی در خط حمله و حمیدرضا دیوسالار در خط دفاع به دلیل اخراج در بازی هفته دوازدهم مقابل استقلال تهران همراه صبا نیستند اما صبا می‌تواند در این دیدار از عبدالکریم اسلامی به جای عنایتی در خط حمله استفاده کند.

2 امتیاز صبا از میهمانی‌ها و 7 امتیاز از بازی‌های خانگی

تیم فوتبال صبای قم آخرین تمرین خود پیش از مسابقه با تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان را یک روز قبل از این دیدار یعنی روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه در زمین چمن مجموعه ورزشی هما انجام خواهد داد و بازیکنان این تیم زیر نظر کادر فنی تاکتیک‌های مورد نظر برای بازی با سپاهان اصفهان را مرور می‌کنند.

بر اساس برنامه سازمان لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان عصر نوزدهمین روز آذر ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با یکدیگر دیدار می‌کنند، در حالی که صبا از 12 بازی قبل خود یک برد، پنج باخت و 6 تساوی همراه با 9 امتیاز در کارنامه دارد و در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی ایستاده است اما تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با کسب 15 امتیاز هم‌اکنون در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

صبای قم در هفت بازی خانگی با تیم‌های صنعت نفت آبادان، ماشین‌سازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و گسترش‌فولاد تبریز نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرده است اما تیم سایپا تهران را در هفته هفتم شکست داده و این تنها برد صبا در این فصل است، ضمن اینکه در خانه به تیم‌های پدیده خراسان و استقلال تهران نیز باخته است و در پنج میهمانی این فصل نیز مغلوب پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی شده و با تیم‌های پیکان و سیاه‌جامگان مساوی کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار