مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌قم با بیان اینکه سطح اشغال هتل‌های استان ۷۵ درصد است، گفت: در سه سال آینده ۷ هزار تخت در استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم،‌ عیسی رضایی در سومین جلسه کانون کارآفرینان برتر استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور سومین استان از نظر ورود مسافر برخوردار هستیم اما از نظر زیرساخت‌ها بسیار ضعیف هستیم اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار تخت اقامتی در قالب  110 هتل و مهمان خانه و 180 خانه مسافر در استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در حال حاضر 30 هتل در دست ساخت است که 5 مورد هتل 5 ستاره هستند افزود: طی سه سال آینده 7 هزار تخت در استان احداث می‌شود که سالانه می‌توانیم پاسخگوی 7 میلیون نفر در قم باشیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های تردد شمار 150 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان را ثبت کرده‌اند تصریح کرد: سیستم ترافیکی قم به گونه‌ای طراحی شده که مسافران و زائران از مسیر رودخانه وارد و از همان مسیر از قم خارج می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه هدایت مسافران باید در سطح شهر باشد ادامه داد: سطح اشغال هتل‌ها در استان بیش از 75 درصد است در حالی که در سایر استان‌ها کمتر از 60 درصد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه دو موزه در استان قم داریم گفت: استقبال زائران و مسافران از موزه‌ها بسیار کمرنگ است شهروندان قمی نیز نسبت به  ظرفیت‌های گردشگری استان اطلاعات کمی دارند که دلیل عمده آن هم به خاطر پر رنگ بودن جلوه‌های زیارتی استان است.

وی از راه اندازی 8 کیوسک‌ راهنمای زائر در سطح شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز در جاده‌های استان محدودشده است در حالی که جاده‌های استان ظرفیت خوبی دارند، اگر از همین ظرفیت استفاده شود بر اساس تجربه هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه با مشکل مالی مواجه نمی‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار