حجت‌الاسلام ذوالنور تشریح کرد
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون طرحی را در مجلس آماده کردیم تا در پاسخ به نقض برجام، دولت موظف شود که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را دوباره بدون محدودیت شروع کند.
کد خبر: ۳۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور دوشنبه‌شب در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت جامعه دوران اصلاحات اظهار کرد: در آن دوران چیزی از باورهای دینی باقی نماند که مورد هجوم قرار نگرفت، به عنوان مثال در دوران اصلاحات مساله توحید، عدالت معصومین، دیه، قصاص و حدود الهی مورد هجمه قرار گرفت.  

وی ادامه داد: در قرآن آمده است که کافران دست از جنگ با مسلمانان بر نمی دارند تا آن‌ها را از دینشان خارج کنند، اکنون ترکیه دو دهه است تلاش می‌کند تا به عضویت اتحادیه اروپا دربیاید، این کشور بسیار برای سکولاریزه شدن کار کرده، اما اتحادیه اروپا، ترکیه را به عنوان عضو خود نپذیرفته است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون داماتو در سال 1996 تصویب شد، در سال 2006 این قانون در مجلس آمریکا بازنگری شد، براساس بند 26 برجام نباید قانون داماتو تمدید می‌شد و در آن بند تحریم‌ها ذکر شده بود ولی آمریکایی‌ها صریحا با تمدید این قانون برجام را نقض کردند.

ذوالنور با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا اظهار کرد: این کشور پیش از این هم با وضع تحریم‌های جدید و تمدید برخی تحریم‌ها، برجام را نقض کرده بود، من مسؤول تهیه گزارش اجرای 6 ماهه برجام در مجلس بودم، در آن گزارش به برخی از بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام اشاره کردیم.

وی ادامه داد: همه اعتقاد دارند که تمدید داماتو نقض صریح برجام است، این نقض اتفاق افتاده است، یک قانونی در مهر ماه سال 94 تصویب شد که دولت براساس این قانون ملزم به اقدامات متقابل و متناسب در بحث برجام شده بود، ولی براساس آن قانون امکان تفسیر به رای وجود دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون طرحی را در مجلس آماده کردیم تا در پاسخ به نقض برجام، دولت موظف شود که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته را دوباره بدون محدودیت شروع کند، براساس برجام سانتریفیوژهای کشور از 19 هزار عدد به 5 هزار و 400 سانتریفیوژ در نطنز و یک‌هزار و 44 سانتریفیوژ در فردو کاهش یافت.

ذوالنور با اشاره به بندهای طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس در مقابل نقض برجام اظهار کرد: براساس این طرح سازمان انرژی اتمی می‌تواند بدون محدودیت درصد، غنی‌سازی اورانیوم را انجام بدهد، براساس این طرح دولت ملزم می‌شود که راکتور اراک را به وضعیت قبل از برجام برگرداند و آن را بازسازی کند.

وی ادامه داد: پروتکل الحاقی غیر از ان پی تی است، ان پی تی پادمانی است که کشورمان آن را امضا کرده و به عنوان عضو باید پایبند ان پی تی باشیم و خروج از آن هم برای ایران هزینه دارد، پروتکل الحاقی را به خاطر برجام داوطلبانه اجرا کردیم، اما براساس طرح پیشنهادی نمایندگان، دولت ملزم می‌شود که پروتکل الحاقی را به حالت تعلیق یا توقف دربیاورد.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه زیرساخت توسعه کشور است، اگر در بودجه‌ها دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرند، می‌توانیم در زمینه‌های کاربردی شاهد پیشرفت کشور باشیم، همچنین در کشور مشکل اشتغال داریم، اکنون صنایع کشور با ظرفیت 40 درصدی کار می‌کند و بقیه آن تعطیل شده است.

ذوالنور با اشاره به مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: 10 میلیون اشتغال را در بحث عمران و ساخت و ساز در کشور داشتیم، اما اکنون 80 درصد بخش عمران تعطیل است، بسیاری از مردم برای حل مشکل بیکاری خود به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند، در حالی که رئیس جمهور از وجود تنها 3 میلیون بیکار در کشور سخن می‌گوید، آمار دارم که تعداد بیکاران 8 میلیون نفر است.

وی ادامه داد: باید در کشور اولویت‌بندی انجام بدهیم، نیازهای فراوانی داریم، اما منابع محدود است، هنر اقتصاد این است که بین نیازهای فراوان و منابع محدود تعادل ایجاد کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق ماهیانه و اموال خود گفت: من مستاجر هستم و در طول 31 سال زندگی مشترکم با همسرم، 22 بار اسباب‌کشی کردم، خودروی من هم یک پژو 405 مدل 85 است و اکنون هم خودم رانندگی می‌کنم.

وی ادامه داد: از نیروهای مسلح بازنشسته شدم و حقوق مجلس حدود 5 میلیون تومان است که آن را دریافت می‌کنم، برخی از نمایندگان دانشگاهی از مجلس حقوق نمی‌گیرند و حقوق هیأت علمی را دریافت می‌کنند، نمایندگان مخیر هستند که از مجلس یا سازمان مادر خود حقوق بگیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار