شهردار قم:
در روند قراردادی و اجرای پروژه منوریل تضادهایی به وجود آمده که نیاز است ابتدا این تضادها رفع شده تا بتوان پروژه را تکمیل کرد. در فاز دوم پروژه و بعد از حرم هیچ کدام از بزرگان شهر به دنبال ادامه این پروژه در شرایط فعلی نیستند.
کد خبر: ۳۳۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت پروژه مترو و منوریل، تصریح کرد: در خصوص پروژه منوریل ما چند تضاد داریم؛ طرح اولیه ۱۸ کیلومتر بوده که تا پردیسان بوده اما قرارداد پیمانکار ۶.۷ کیلومتر بوده و برای همین فاصله هم تجهیزات خریداری شده که با این وجود یعنی منوریل باید از حرم مطهر عبور کرده و در ایستگاه مصلی متوقف شود.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که در حضور مدیران استان تشکیل شد با نظر استاندار قم مقرر شد که منوریل در ایستگاه میدان مطهری به طول ۴.۷ کیلومتر متوقف شود که قاعدتاً قبلاً ۲۰ واگن برای مسیر باید خریداری می‌شده و الان این میزان به ۶ واگن رسیده است.

شهردار قم اضافه کرد: در سنوات گذشته باید در این خصوص ابلاغ‌هایی به پیمانکار می‌شده که انجام نگرفته و مشکلاتی در حوزه حقوقی ایجاد شده است.

وی افزود: برق رسانی به ۴.۷ کیلومتر مسیر انجام شده و دو واگن هم وارد شهر شده و نیاز است چهار واگن دیگر ساخته شود و زمانی که ۲۰ واگن به چهار مورد کاهش یافته قیمت‌ها متفاوت خواهد بود و اگر بخواهیم نرم قرارداد را تغییر دهیم مشکل حقوقی ایجاد خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه شروع منوریل به گونه‌ای بوده که کمکی به حمل و نقل شهری قم نمی‌کند، تصریح کرد: اگر مشکلات قرارداد حل شود می‌توان امید داشت پروژه تکمیل شده و در واقع بعد از حرم را نیز هیچ کدام از بزرگان شهر به دنبال ادامه این پروژه در شرایط فعلی نیستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار