مدت هاست که چهره فرهنگی شهر مقدس قم به دلیل افزایش بانوان مانتویی تغییر کرده است که البته نمی توان همه انها را زائر و مسافر دانست! گویا یک برنامه ریزی در حال انجام است تا چهره شهر مقدس قم از نظر پوشش بانوان تغییر کند.
کد خبر: ۳۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 27 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجاب چادر از گذشته های دور به عنوان نماد و افتخار زنان قمی مطرح بوده است  البته مسئله حجاب در دیگر شهرهای کشور نیز حاکم بوده و هست اما این حجاب شامل چادر و مانتو بوده است اما شهر مقدس قم تنها شهری بوده که به صورت کامل زنان آن از حجاب چادر استفاده می کردند.

حتی مسافران و زائران که از شهرهای دیگر به قم سفر می کردند و حجاب مانتو داشتند وقتی وارد قم می شدند از حجاب چادر استفاده می نمودند و اگر به ندرت  یک خانم مانتویی در قم دیده می شد مطمئنا وی یا مسافر و یا زائر بود که باز هم به دلیل رعایت نکردن فرهنگ شهر قم با نگاه های معنادار روبرو می شد.

شهر مقدس قم به عنوان پایتخت تشییع در جهان شناخته شده است و به همین منظور دشمنان اسلام برنامه های زیادی برای تغییر سبک زندگی و فرهنگ اسلامی حاکم بر این شهر دارند.

مدت هاست که چهره فرهنگی شهر مقدس قم به دلیل افزایش بانوان مانتویی تغییر کرده است که البته نمی توان همه انها را زائر و مسافر دانست! گویا یک برنامه ریزی در حال انجام است تا چهره شهر مقدس قم از نظر پوشش بانوان تغییر کند.

با یک حساب و کتاب ساده می توان متوجه شد که چرا برخی از بانوان قمی به سمت پوشش مانتو روی می آورند این روزها به صورت گسترده مغازه هایی در شهر مقدس قم در حال فعالیت هستند که البسه از جمله مانتو به قیمت های بسیار پایین به فروش می رسانند.

مانتوهایی پشت نویسی شده با قیمت بسیار نازل9هزار تومان در قم در حال فروش است و یک خانم اگر بخواهد از حجاب مانتو استفاده کند با پرداخت پول یک ساندویچ می تواند یک مانتو خریداری کند، اما این سوال بزرگ در ذهن به وجود می آید چرا باید مانتوهای پشت نویسی شده با چنین قیمت های پایینی به فروش برسد؟

از آن طرف اگر یک بانوی چادری در قم بخواهد یک چادر معمولی با قیمت مناسب خریداری کند باید70الی90 هزارتومان بابت آن هزینه کند و برای استفاده از یک روسری مناسب باچادر(لیز نخوردن  به دلیل استفاده از چادر) بایدبیش از 20هزار تومان هزینه کند اما یک بانوی مانتویی با پرداخت 5هزار تومان روسری خریداری می کند.

این مسئله که پارچه چادری در ایران تولید نمی شود و برای واردات پارچه چادری هزینه گمرکی پرداخت می شود پس به همین دلیل قیمت آن بالاست قابل قبول نخواند بو زیرا اکثر البسه موجود در بازار وارداتی هستند و سوال اینجاست که چرا چادر و ملزومات حجاب به این اندازه گران و مانتو و البسه نامناسب ارزان تمام می شود؟

آیا می توان به این نتیجه رسید که پشت همه این مسائل برنامه هایی از پیش طراحی شده وجود دارد؟  مسئله ای که مسئولین فرهنگی باید به آن پاسخ دهند.

به منظور حمایت و تبلیغ حجاب نمی توان تنها به امید همایش ها و نوشته ها و بنرها و حتی گشت ارشاد نشست بلکه باید راهکارهای عملی از جمله پرداخت یارانه پارچه های چادری و ملزومات حجاب روی آورد، مسئله ای که دور از ذهن و انتظار نیست.

مسئولین و نهادهای فرهنگی در قم می توانند محل هایی برای فروش چادر و پارچه های چادری و دیگر ملزومات حجاب با قیمت مناسب در نظر بگیرند و اینگونه به مبارزه با برنامه های ضد فرهنگی که برای قم طرح ریزی می شود بروند.


فروش ارزان بدحجابی در قم!

فروش ارزان بدحجابی در قم!

فروش ارزان بدحجابی در قم!
منبع: ثامن


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بخدا یک هفته تو نجف و کربلا بودیم خانم های بدحجاب نبودن اینقدر راخت بودیم، تابرگشتیم این تیپ های ..........رو دیدم دوباره ایمانمان سست شد
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
بگو آدر مانتو فروشی را خیلی ارزان میده چند تاد بخریم با تشکر
قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
دوست عزیر الان تمام مشکلات شهر ما برطرف شده و فقط این دغدغه برای شما باقی مونده؟به جای اینکه مردم و همشهری ها رو به برخورد و واکنش با این موارد تحریک کنید این انرژی و زمان و امکانات رو برای حل مشکلات کلان شهر به کار ببرید
ایرانی
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
لطفآ بس کنید.قم هم قسمتی از همین آب وخاک است ومتعلق به همه شهروندان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار