رهبری به آمریکا هشدار دادند اگر قانون تمدید تحریم‌های ایران اجرایی شود قطعا نقض برجام است و جمهوری اسلامی ایران در برابر آن واکنش نشان خواهد داد. مستکبرین جهان بدانند که امروز نظام مقدس اسلامی با تکیه بر قدرت ایمان، پشتیبانی مردم از هیچ قدرتی هراس ندارد.
کد خبر: ۳۳۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 25 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی اظهار داشت: اربعین امسال نیز همچون سال‌های گذشته تاریخی شد، هرچند که حادثه تروریستی اخیر و شهادت زائران اباعبدالله الحسین(ع) ما را متأثر کرد.

وی بیان داشت: این حرکت عظیم مردمی در اربعین حسینی بدون تبلیغ نهاد خاصی و بر اساس بصیرت مردم و ایمان آنها شکل گرفت.

امام جمعه قم اضافه کرد: راهپیمایی عظیم مردم در ۹ دی، تسخیر لانه جاسوسی و حضور در مراسم دیگر، بر اساس اعتقاد، عشق و ارادت مردم صورت می‌گیرد و روحیه‌ای که ما در مراسم اربعین می‌بینیم همان روحیه ولایی، شهادت طلبی و ایثار است که در واقع همان روحیه بسیجی است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس روحیه بسیجی شکل گرفت و هشت سال دفاع مقدس نیز بر همین پایه ادامه یافت و امروز هم با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، کشور به سمت جلو در حال حرکت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید براینکه تهدیدها و تحریم‌ها بر روحیه بسیجی بی‌اثر است عنوان کرد: حرکت بسیجی بر سه اصل ایمان، جهاد و بصیرت انجام می‌شود، صدور این روحیه بود که حزب الله توانست از نظر فرهنگی، اعتقادی و رزمی اسرائیل متجاوز را زمین‌گیر کرد و طعم تلخ شکست جنگ 33 روزه در کام صهیونیست‌ها ماند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای حشد الشعبی نیز با روحیه بسیج بر داعش مسلط شد خاطرنشان کرد: بسیج باید با روحیه ایمان، جهاد و بصیرت در مقابل دشمنان خود را مجهز کنند چرا که دشمنان به دنبال ترویج روحیه یاس و ناامیدی در کشور هستند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با همین روحیه در مقابل امریکا ایستاد و فرمودند در صورت تخطی آمریکا در نقض برجام در برابر آن‌ها واکنش نشان خواهد داد، همه مستکبران جهان بدانند جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت الهی و باور حضور مردم امروز به مرحله‌ای رسیده که از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی بیان کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی علاوه بر تلاش‌های علمی و فقهی، در عرصه مسؤولیت پذیری خدمات ارزنده‌ای داشت و یار امام و انقلاب اسلامی بود؛ در سوگ ارتحال این مرجع تقلید رهبر انقلاب، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه متاثر شدند و دولت نیز دو روز عزای عمومی اعلام کرد؛ بنده این ضایعه مؤلمه را به همگان تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه قم درادامه بااشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز نیروهای نظامی ایران اسلامی دارای مواضع اصولی و ارزشی بوده و باعث افتخار ما هستند و امیدواریم نظامیان کشورمان همراه با فرمانده معظم کل قوا همواره در پناه حضرت ولیعصر(عج) باشند. 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت نبی گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: انوار الهی ائمه اطهار(ع) اگرکسی اهانت و جسارتی به ایشان روا می داشتند، از جرم و تقصیر آنها گذشت می کردند اما اگر جایی مساله قوانین و حدود الهی بود، به هیچ عنوان کوتاه نمی آمدند. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: امروز نیز در نظام اسلامی مسئولان باید با متخلفان هر کسی که باشد، قاطعانه برخورد کنند تا نشان دهند جمهوری اسلامی ایران در مسیر درست و اصولی خود با اقتدار در حال حرکت است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار