معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی زائر و گردشگر در طول سال به قم می‌آیند، اما مدت اقامت آن‌ها محدود است.
کد خبر: ۳۳۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، احد جمالی عصر امروز در دیدار معاون رئیس جمهور با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، در خصوص ظرفیت‌های استان قم گفت: این استان ظرفیت‌های بزرگی را در حوزه گردشگری دارد، اما با وجود اینکه تعداد زیادی زائر و گردشگر در طول سال به قم می‌آیند، اما مدت اقامت آن‌ها محدود است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه متوسط ماندگاری زائران در استان قم حدود سه تا چهار ساعت است، بیان کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری و اقامتی در این استان زمینه‌ای را فراهم کنیم که زائرین و مسافرین بیشتری به قم بیایند و مدت اقامت آن‌ها هم در استان افزایش پیدا کند، تحقق این مهم دور از دسترس نخواهد بود، البته مستلزم برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای اسکان زائران در ایام مختلف به ویژه نوروز افزود: در خصوص عملکرد آموزش و پرورش در زمینه اسکان زائرین نقطه نظراتی را داریم، البته اگر ظرفیت‌های واحدهای اقامتی استان قم مشخص شود، می‌توانیم مسئله اسکان زائرین را در استان نهادینه کنیم.

وی در ادامه به تعامل فعالان بخش گردشگری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که فعالان بخش گردشگری از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رضایت دارد.

جمالی با اشاره به بحث فرودگاه قم اظهار کرد: به شخصی تنها 30 هکتار زمین واگذار شده بود تا فرودگاه بسازد اما چند هزار هکتار زمین را تصرف کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث فرودگاه در قم یک ضرورت است، گفت: در خصوص فرودگاه قم می‌گوییم که باید کار قانونی انجام شود، چندین هزار نفر در این قضیه معترض هستند و شورای تامین استان قم تاکنون چندین جلسه را در این خصوص برگزار کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه از کارآفرینان در قم حمایت می‌شود، یادآور شد: استاندار قم مشوق کارآفرینان در استان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
با سلام
امکانش هست معاون استاندار بفرمایند مشوق سرمایه گذاری چگونه چیزی است
از نوع خرف است
از نوع عمل است
از نوع دستور است
پس چرا ما لمس نمیکنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار