انتقاد از نحوه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان قم دو هفته فرصت داد تا اقداماتی را که در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، تدوین و اجرا کند. وی با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، مطالب مطرح شده را بسیار کلی دانست.
کد خبر: ۳۳۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، زهرا احمدی‌پور که امروز چهارم آذرماه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان قم حضور یافته بود، خطاب به اعضای کارگروه‌های مختلف این ستاد قم، یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک ستاد معین برای استان‌های قم و همدان باید پیشرفت‌های عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی را در این دو استان رصد و گزارش‌های مربوط را به ستاد اقتصادی مقاومتی ارسال کند. 

وی با انتقاد از مطرح شدن مواردی کلی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم، افزود: باید مشکلات به صورت عملیاتی احصا شده و طوری مطرح شود که بتوانیم برایشان راهکار بیابیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باید بر اساس سند استان قم پیش رفته و کارگروه‌ها بر اساس آن برنامه‌هایشان را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام حیثیت نظام است که باید به آن در ستاد اقتصاد مقاومتی توجه شود، اضافه کرد: واحدهای اقتصادی که با مشکل رو به رو شده‌اند باید حمایت شده و رونق کسب و کار کوچک به عنوان هدف باید مورد توجه باشد.

احمدی‌ پور با اشاره به ظرفیت‌های استان قم گفت: اگر قرار باشد که استان قم از حالت معبر برای مسافران خارج و به یک مقصد اصلی برای مسافران تبدیل شود، باید یک ویژگی استان قم به عنوان محور انتخاب شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها حول آن محور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اولویتی برای فعالیت‌ها در استان قم مشخص نشده است، این استان اکنون معبری است که استان‌های مختلف کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، اگر بخواهیم که مسافران در استان قم اقامت داشته باشند و مدت زمان اقامت گردشگران در این استان افزایش پیدا کند، باید جاذبه‌های گردشگری جدید را برای قم تعریف کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: خوشه سنگ، فرش و مبلمان از خوشه‌هایی هستند که در استان قم ظرفیت خوبی برای آنها وجود دارد که باید مشکلات سد راه آنها برطرف شود.

وی با اشاره به تلاش استان برای احداث راه دسترسی دریاچه نمک از سوی شهر قم با طرح این سئوال که آیا راه دسترسی از نظر زیست محیطی مورد بررسی قرار داده شده، تصریح کرد: طرح‌های رونق اقتصادی و گردشگری باید توجه به مسائل زیست محیطی قابل اجرا خواهد بود.

احمدی‌ پور افزود: در دوره کنونی رقابت حرف اول را می‌زند و در چنین فضایی باید مجتمع‌های گردشگری و اقامتی استان قم توان رقابت را در زمینه‌های مختلف با رقبا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۵ جلسه در این استان برگزار شده، بنابراین بخشی از داده‌ها که وارد سامانه شده باید کنترل شود و پیشرفت‌های انجام شده در آن جلسات مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: باید بررسی کرد چه اقداماتی برای برطرف کردن مشکلاتی که قبلا اعلام شده بودند انجام شده است و جمع‌بندی این مشکلات نیز اعلام شود و در جلسه بعدی در دستور کار قرار گیرد. همچنین باید با همکاری کارگروه‌های مختلف، مشکلات دسته بندی شود و با توجه به این‌که تا کنون ۱۵ جلسه برگزار شده است باید از کلیات فاصله گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
من نمیدونم در این دو هفته چه اتفاقی میافته
اقتصاد مقاومتی برا فعالان اقتصادی در قم چکار کرده اند
گروشگری در قم بعنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از اینکه از فعالان دعوت کند دریغ میورزند
اگر ما دعوت نشویم و اطلاع نداشته باشیم پس چه کسانی با چه نیت در جاسات حضور دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار