مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در دولت یازدهم و در بخش گردشگری استان 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که نقش مهمی در توسعه زیرساخت های گردشگری قم دارد.
کد خبر: ۳۳۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این رقم سرمایه گذاری در استان قم باعث افزایش چهار هزار تخت و ایجاد اشتغال برای هفت هزار تن می شود.

وی افزود: در سال جاری، بهره برداری چهار طرح گردشگری در استان قم منجربه اشتغال پایدار برای 700 تن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه با اشاره به سند برنامه اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: احداث 30 هزار تخت در دستور کار قرار گرفته است، این در حالی است که 10 هزار تخت در قم وجود دارد.

وی ادامه داد: در سند چشم انداز 1404 باید پذیرای 10 میلیون زائر در سال در این استان باشیم، از این رو باید زیرساخت های گردشگری را توسعه دهیم.

رضایی با بیان این که زیرساخت های گردشگری در استان قم پاسخگوی نیاز گردشگران نیست گفت: سازمان میراث فرهنگی باید راهکاری را پیش بینی کند تا استان قم به این ظرفیت برسد و بتواند ماندگاری مسافران را افزایش دهد.

وی بیان داشت: استان قم ظرفیت توسعه زیرساخت های زیارتی را دارد، این درحالی است که به این استان کمکی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود و تسهیلات به بخش خصوصی ارائه شود تا شاهد توسه گردشگری در این استان باشیم.

وی از واگذاری آثار تاریخی در استان قم خبر داد و گفت: تعدادی از آثار باید به بخش خصوصی واگذار شود که در این حوزه 15 مورد از بناها شناسایی و چندین بنا نیز واگذار شده است.

شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
با سلام
اینجانب با داشتن چندین مجوز ور سطح لستان اماده دریافت حمایت های دولت محترم و ریس ستاد اقتصاد مقاومتی استان هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار