رئیس پلیس فتای استان قم از شهروندان خواست تا به سایت‌های همسریابی و ازدواج‌های اینترنتی به هیچ عنوان اعتماد نکنند. همچنین رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری سارقان منزل با 20 فقره سرقت در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 22 November 2016
به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس فتای استان قم در خصوص ازدواج‌های اینترنتی و استفاده از سایت‌های همسریابی گفت: سایت‌های همسریابی که امروزه فعالیت می‌کنند اغلب بدون مجوز بوده و عمدتاً نیز محیطی برای سوءاستفاده از افراد شده‌اند.

علی موالی گفت: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گپ و گفت‌ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به طرز ناباورانه‌ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: امروز هموطنان ما استفاده از وسایل ارتباطی مدرن چون اینترنت و رایانه را جزء لاینفک زندگی خود می‌‌دانند، دنیای جدید نیز شیوه نوین را برای زندگی می‌طلبد و از همین رو زندگی نسل جدید با نسل گذشته متفاوت شده است به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند امور روزمره و گاه ضروری زندگی خود از جمله ازدواج و تجارت را ازطریق اینترنت پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم افزود: سایت‌های همسریابی و محیط‌های گفت‌وگوی اینترنتی و شبکه‌‌های اجتماعی امروزه بستری برای انجام این گونه فعالیت‌ها فراهم ساخته است. با اینکه هشدارهای متعددی نیز در این زمینه از طرف این پلیس داده شده است اما متاسفانه هنوز کاربرانی هستند که به امید بازشدن بختشان و بدون آگاهی یا داشتن اطلاعات لازم، به عضویت این سایت‌ها در می‌آیند و دچار آسیب می‌‌شوند.

وی با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها، آسیب‌ها و کلاهبرداری‌ها در این سایت‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدیران سایت‌ها به تمام اطلاعات وارد شده توسط کاربر دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربران سوءاستفاده کنند.

موالی تاکید کرد: این سایت‌ها می‌توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند، در این سایت‌ها اعضا می‌توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوء استفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها کنند و با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت‌ها نیاز به واریز پول به حساب مدیران سایت‌ها است در بیشتر مواقع مدیران به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نکرده و پول واریز شده را به سرقت می‌برند.

دستگیری سارقان منزل در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم نیز اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در استان، ماموران اداره مبارزه با سرقت این پلیس موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

احمد کرمی افزود: ماموران از محل‌های سرقت بازدید کرده و ضمن بررسی‌های میدانی پی بردند که سارقان در ساعات مختلفی از شبانه‌روز اقدام به سرقت کردند که با در نظر گرفتن پیک زمانی، جغرافیای جرم، بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته و محل‌های وقوع جرم، سارقان افغانستانی شناسایی و ارتکاب چنین سرقت‌هایی توسط آنان محرز شد.

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری اقدامات پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه هر دو سارق را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در بازجویی و بررسی‌های به‌ عمل آمده سارقان به ارتکاب بیش از 20 فقره سرقت منازل با همدستی سه نفر دیگر و فروش اموال مسروقه به سه نفر مالخر اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل سارقان، مقادیری اموال مسروقه شامل سه دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تلویزیون ال.ای.دی، سه دستگاه گوشی تلفن همراه و دیگر وسایل منزل کشف کرده و سارقان با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار