کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان قهرمانی 2016 جام باشگاه‌های جهان انتخاب شد.
کد خبر: ۳۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 17 November 2016
به گزارش تابناک قم، کشتی فرنگی یکی از رشته‌های همواره افتخار آفرین و موفق برای ورزش استان قم محسوب می‌شود، رشته‌ای که نزدیک به یک دهه متوالی است که همواره در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی ایران به میادین برون‌مرزی نمایندگان قم نیز عضویت دارند و مدال کسب می‌کنند.

اما در سطح باشگاهی از آخرین حضور نمایندگان کشتی قم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان دو سال می‌گذرد زیرا در سال 2014 بود که تیم کشتی فرنگی صبا با درخشش در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی جایزه بزرگ ایران موفق به کسب مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان شد.

نخستین حضور کشتی‌گیران قم در جام باشگاه‌های 2014 جهان

در آن سال نخستین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان به میزبانی ایران و در شهر آبادان به انجام رسید و صبای قم یکی نمایندگان ایران در این جام بود که با ترکیبی از بهترین‌های این رشته که بیشتر کشتی‌گیران بومی بودند، به مصاف حریفان خود رفت و بر سکوی هشتم جهان ایستاد.

رئیس هیأت کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به این موفقیت و میادین پیش‌رو، اظهار کرد: امسال سومین دوره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در خارج از ایران برگزار می‌شود و کشتی استان قم بار دیگر این فرصت را دارد که یک نماینده در ترکیب تیم‌های اعزامی ایران به جام معتبر داشته باشد و یک موفقیت دیگر در عرصه برون‌مرزی به دست بیاورد.

محسن حلوایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه‌های جهان در آذر ماه به انجام می‌رسد و در ترکیب تیم‌های اعزامی ایران برای حضور در این جام یک کشتی‌گیر از استان قم در رشته کشتی فرنگی و در وزن 98 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت.

دومین تجربه اعزام قمی‌ها به جام باشگاه‌های 2016 کشتی جهان

این کشتی‌گیر علی‌اکبر حیدری از چهره‌های موفق و شاخص کشتی استان قم است که در آستانه رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نیز دعوت شده تا با روحیه و انگیزه‌ای مضاعف در جام باشگاه‌های جهان به میدان برود.

دعوت از این فرنگی‌کار موفق به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان در حالی صورت گرفته که با تصمیم کادر فنی، دور جدید تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم با هدف دست‌یابی به شرایط مطلوب برای حضور در رقابت‌های جهانی سال 2017 برنامه‌ریزی شده است.

کشتی‌گیران فرنگی‌کار دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی برگزار می‌کنند و تک ملی‌پوش کشتی فرنگی قم یعنی علی‌اکبر حیدری در وزن 98 کیلوگرم این اردو به تمرین می‌پردازد.

جام باشگاه‌های دنیا و کشتی قهرمانی جهان میادین پیش‌روی فرنگی‌کار قم

برنامه‌های تمرینی ملی‌پوشان فرنگی‌کار رده سنی بزرگسالان در خانه کشتی شماره یک تهران جریان دارد تا تیم ملی در بهترین شرایط راهی مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی شود و سپس در یک تورنمنت بین‌المللی یعنی رقابت‌های جایزه بزرگ آذربایجان با حریفان رقابت کند.

اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران تا روز سوم آذرماه در خانه کشتی پیگیری می‌شود و در وزن 98 کیلوگرم که ملی‌پوش کشتی قم حضور دارد، کشتی‌گیرانی از خوزستان و تهران نیز دعوت شده‌اند و علی‌اکبر حیدری برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید شایستگی‌های خود را بیشتر از رقبا به کادر فنی نشان بدهد.

در اوزان مختلف تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، نفراتی از خوزستان، تهران، فارس، اردبیل، البرز، قم و کرمانشاه دعوت شده‌اند و در حالی که خوزستان با تعداد 10 نفر سهمیه بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، تهران با چهار فرنگی‌کار و فارس با سه ملی‌پوش در رده‌های دوم و سوم هستند.

نایب‌قهرمانی کشتی‌گیر قم در مسابقات قهرمانی کشور

مربی مطرح کشتی فرنگی استان قم نیز به رقبای فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در وزن 98 کیلوگرم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران اشاره و بیان کرد: مهدی علی‌یاری از تهران و سیدمصطفی صالحی‌زاده از خوزستان هستند و یکی از آنها در ترکیب اصلی تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی قرار خواهد گرفت.

روح‌الله میکائیلی یاد آور شد: هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را قهرمان سابق کشتی یعنی علی اشکانی انجام می‌دهد و در کنار سرپرستی تیم ملی که بر عهده محمد دلیریان است، تیم ملی باید برای کسب مدال‌های مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی روزهای 20 و 21 آذرماه در شهر بوداپست پایتخت مجارستان به مصاف رقبا برود.

وی ابراز کرد: علی‌اکبر حیدری بعد از حضور در پیکارهای وزن 98 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور در ترکیب تیم هیأت کشتی قم به میزبانی شهر شیراز، با کسب مقام نایب‌قهرمانی این وزن توجه و نگاه ویژه کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کرد تا به تیم ملی دعوت شود.

رقابت فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در وزن 98 کیلوگرم باشگاه‌های جهان

موفقیت‌ها در عرصه ملی تقریبا همزمان با یکدیگر به سراغ چهره شاخص کشتی فرنگی استان قم آمده است، زیرا حیدری بعد از درخشش در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور و دعوت به اردوی تیم ملی، برای اعزام به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نیز انتخاب شده است.

این در حالی است که رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی 2016 جام باشگاه‌های جهان روزهای هجدهم و نوزدهم آذر ماه در قاره اروپا و به میزبانی شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و در حالی که تیم‌های بیمه رازی و سینا صنعت ایذه نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند، علی‌اکبر حیدری به نمایندگی از قم روی تشک می‌رود.

در حالی که تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه یکی از نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های جهان محسوب می‌شود، این تیم برای حضور پرقدرت در مصاف با رقبای مطرح خود از کشورهای مختلف دنیا، از کشتی‌گیر 98 کیلوگرم قم یعنی علی‌اکبر حیدری در ترکیب اعزامی به این پیکارها بهره می‌برد.

عضویت 10 ایرانی و 2 فرنگی‌کار خارجی در ترکیب نماینده ایران

دبیر هیأت کشتی استان قم با اشاره به حضور نماینده قم در اردوی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه، تصریح کرد: این تیم در حالی راهی رقابت‌های جهانی می‌شود که ترکیب آن را کشتی‌گیران اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم تشکیل می‌دهند و در وزن 59 کیلوگرم محسن حاجی‌پور و مهرداد مردانی و در وزن 66 کیلوگرم علی ارسلان و حسین اسدی عضو این تیم هستند.

احمد رضایی عنوان کرد: در وزن 71 کیلوگرم پژمان پشتام و عظیم گرمسیری، در وزن 75 کیلوگرم فرشاد رستمی‌کیا، در وزن 80 کیلوگرم یک کشتی‌گیر از ارمنستان، در وزن 85 کیلوگرم داود عابدین‌زاده، در وزن 98 کیلوگرم امیرحسین حسینی و علی‌اکبر حیدری و در وزن 130 کیلوگرم یک فرنگی‌کار از کشور گرجستان اعضای این تیم محسوب می‌شوند.

این در حالی است که هدایت نماینده کشتی فرنگی ایران در مصاف با حریفان شرکت کننده در پیکارهای 2016 جام باشگاه‌های جهان را ملک‌محمد بویری به عنوان سرمربی، بابک ولی‌محمدی به عنوان مربی و امین کج‌باف به عنوان سرپرست بر عهده گرفته‌اند.

نخستین تجربه برگزاری جام باشگاه‌های جهان خارج از ایران

بعد از دو میزبانی متوالی ایران از رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه‌های جهان در سال‌های 2014 و 2015، این‌بار میزبانی این مسابقات به خارج از ایران منتقل شده و کشورهای مجارستان و اوکراین پذیرای کشتی‌گیران مطرح از سراسر جهان در جام باشگاه‌ها خواهند بود.

دو سال قبل که ایران نخستین پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد جام باشگاه‌های جهان را میزبانی کرد، 16 تیم از کشورهای شاخص کشتی جهان به کشورمان سفر کردند و کشتی‌گیران قم در ترکیب تیم تیم کشتی فرنگی صبا به روی تشک رفته و با حریفان سرشاخ شدند و اگر چه به مرحله نهایی نرسیدند اما رتبه هشتم جهان را به ارمغان آوردند، رتبه‌ای که با توجه به وضعیت نامناسب مالی کشتی قم بعید است تا سال‌ها تکرار شود.

امسال نیز کشتی قم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان نماینده دارد اما خبری از تیمی به نام قم نیست بلکه تنها علی‌اکبر حیدری به نمایندگی از قم در این رقابت‌ها به روی تشک می‌رود، پیکارهایی که در رشته فرنگی به میزبانی شهر بوداپست پایتخت مجارستان برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار