رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم بابیان اینکه استان قم به ۳۴ کشور دنیا صادرات دارد، گفت: بخشی از صادرات قم جزء آمارهای گمرک قم محاسبه نمی‌شود و آمارهای قم مربوط به گمرک استان است که رقمی بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون دلار است.
کد خبر: ۳۲۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم برگزار شد، با گرامیداشت روز ملی صادرات اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تولیدات صادرات محور تأکیددارند و این در حالی است که نقش تولید در کشور به دلیل مشکلات عدیده روزبه‌روز کمتر می‌شود ازاین‌رو باید بررسی کرد مسئولان تا چه حدی در تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم برداشته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به مشکلات بخش تولید و تجارت افزود: عوامل مختلفی سبب افت صادرات در کشور و در استان  شده است و امروز شاهد افت صادرات به بیش از 10 درصد هستیم همچنین برای گرفتن تسهیلات ریالی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

خاکی بیان کرد: مشکلات ازاین‌دست ما را به اینجا رسانده که در سه سال گذشته شاهد تنزل صادرات باشیم امید است با توجه به تدابیری که دولت دارد بتوانیم از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنیم تا در کنار رقبای سنتی بتوانیم به رقابت بپردازیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم بابیان اینکه نرخ‌های تشویقی تا 17 درصد برای صادرکنندگان در نظر گرفته‌شده است،  گفت: در برنامه 20 ساله پیش‌بینی‌شده بود که کشور نخست منطقه باشیم اما صادرات غیرنفتی ما به عدد 20 میلیارد دلار نیز نمی‌رسد و این رقم بسیار پایین است.

خاکی بابیان اینکه استان قم به 34 کشور دنیا صادرات دارد، گفت: بخشی از صادرات قم جزء آمارهای گمرک قم محاسبه نمی‌شود و آمارهای استان قم مربوط به گمرک استان قم است که چیزی بالغ‌بر 200 میلیون دلار است و این رقم در سال 94 به 170 میلیون دلار رسیده است.

وی بیان کرد: درخواست‌های اتاق بازرگانی دقیقاً مشخص است برای اینکه بخواهیم صادرات ما ارزان‌قیمت شود نیاز داریم که از تسهیلاتی که فروشندگان خارجی استفاده می‌کنند استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم بابیان اینکه آنچه مهم است کشورهای هدف ما در استان قم 10 کشور منطقه هستند که استان قم به آن‌ها صادرات دارد، افزود: انواع سرب و مشتقات آن، کفش، چسب، مصنوعات فلزی و محصولات اصلی صادرات ما به این کشورها هستند.

خاکی با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل قم به‌ویژه منطقه ویژه سلفچگان استفاده کرد، افزود: در حال حاضر برای تأسیس شرکتی در داخل باید سه ماه تلاش کنیم و ما با کشورهای دنیا در این زمینه فاصله زیادی داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
نمک وشمع و.......ازقلم افتاد!!!!!!!!×!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار