پس از نزدیک به ۲۰ سال چشم انتظاری، بیمارستان فرقانی قم روزهای پایانی ساخت را طی می کند و بزودی به بیماران خدمات درمانی ارائه می کند. در مجاورت بیمارستان نکویی فعالیت خواهد کرد که به عنوان یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور مطرح است.
کد خبر: ۳۲۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم، سال ۷۵ بود که مسئولان وقت استان به فکر احداث بیمارستان در قم افتادند و با همت خیر محترم عملیات اجرایی بیمارستان فرقانی قم آغاز شد.

متاسفانه این پروژه از همان ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه بود و پس از فوت مرحوم فرقانی پروژه در حالت نیمه فعال و در نهایت غیر فعال در آمد.

تا مهرماه سال ۹۳ این پروژه که تنها ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت بدون استفاده رها شده بود که مجموعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت به فکر اتمام این بیمارستان افتادند.

بیمارستان فرقانی از مهرماه سال ۹۳ مجدد عملیات اجرایی خود را آغاز کرد تا در ۲۴ هزار متر مربع و در ۹ طبقه احداث شود. این بیمارستان دارای ۱۱ اتاق عمل بوده و به عنوان یکی از بیمارستان جنرال استان قم در آینده نه چندان دور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بیمارستان فرقانی در مجاورت بیمارستان نکویی فعالیت خواهد کرد که به عنوان یکی از پیشرفته ترین بیمارستان های کشور مطرح است.

به منظور تسریع در اتمام عملیات احداث این بیمارستان، در کنار فعالیت های عمرانی موضوع تجهیز بیمارستان نیز در دستور کار است تا آن بخش هایی که می توان تجهیزات را نصب کرد سریعا نصب شود.

خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان فرقانی از بهترین تکنولوژی ها و برندهای روز بوده که برای این منظور ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و تا زمان افتتاح به ۲۸ میلیارد تومان خواهد رسید.

۹۰ درصد کنسول های گاز طبی تمامی طبقات نصب شده و نصب ستون های سقفی برای بخش های ویژه و اتاق عمل به اتمام رسیده و چراغ های سیالتیک اتاق عمل نصب شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
همون اولش یکی از پرستارها به من می گفت این پروژه ها بیست ساله هست یادش بخیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار