مدیرکل استاندارد استان قم گفت: اکنون 137 وسیله شهربازی در استان قم وجود دارد که 105 مورد از آنها مجوز استاندارد دارند و 83 درصد استانداردسازی شده است که در این زمینه نسبت به دیگر استان‌ها جایگاه مطلوب‌تری داریم.
کد خبر: ۳۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 20 October 2016
به گزارش تابناک قم، منصور فرزانه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن همایش‌های تالار ونوس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز ملی صادرات اظهار کرد: استاندارد کلید توسعه صادرات است به همین علت باید رعایت موارد استاندارد در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از فعالان عرصه استاندارد استان قم اضافه کرد: این افراد دغدغه حفظ سلامت و آرامش مردم را دارند به همین علت بازرسی‌ها و نظارت‌ها خود را در بخش‌های مختلف افزایش داده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان قم خاطرنشان کرد:‌ اکنون این اداره‌کل بر 300 واحد تولیدی با 870 فرآورده مختلف نظارت می‌کند و تاکنون 580 پرونده استانداردسازی را تشکیل داده است؛ اکنون 137 وسیله شهربازی در استان قم وجود دارد که 105 مورد از آنها مجوز استاندارد دارند و بر اساس این آمار 83 درصد وسایل شهربازی‌های استان استانداردسازی شده است که در این زمینه نسبت به دیگر استان‌ها جایگاه مطلوب‌تری داریم.

وی با اشاره به نظارت بر رعایت معیارهای استاندارد در 560 جایگاه سوخت مطرح کرد: 32 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت، 11 شرکت بازرسی فنی در حوزه صادرات و واردات در سلفچگان و دو شرکت بومی تایید صلاحیت در بخش بازرسی واحدهای تولیدی در سطح بازار در استان قم فعالیت می‌کنند.

فرزانه از فعالیت 6 شرکت بازرسی فنی فعال در حوزه نظارت بر آسانسور یاد کرد و ادامه داد: کنترل بیش از 4 هزار و 700 مورد از وسایل سنجش و ترازوهای سطح بازار طی سال اخیر انجام شده که یک سوم آنها خطای بیش از یک درصد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه استان قم برای گسترش فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه استاندارد عملکرد مطلوبی نداشته است، عنوان کرد: برای رفع این مشکل مجوز چهار شرکت تحقیقاتی صادر شده است.

فرزانه با بیان اینکه اداره‌کل استاندارد استان قم با 35 نیرو خدمات خود را در نقاط مختلف استان دنبال می‌کند، اظهار کرد: این اداره‌کل از نظر نیروی انسانی و منابع مالی نیازمند حمایت است.

مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به اینکه 37 مورد از جایگاه‌های سوخت سی‌ ان‌ جی استان استانداردسازی شده است، یادآور شد: نخستین پروانه استاندارد حلال کشور در قم برای یکی از واحدهای تولیدی صادر و تاکنون 37 گواهی معیار مصرف انرژی به واحدهای تولیدی اعطا شده است.

وی صدور پروانه استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها را از دیگر اقدامات اداره‌کل استاندارد استان قم برشمرد و گفت: طرحی ویژه برای بازرسی ادواری آسانسورهای اماکن دولتی را طی یک ماه اخیر آغاز کرده که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در این راستا مشارکت مطلوبی داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار