رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به ضرورت اخذ برچسب معاینه فنی برای خودروهای بالای 5 سال ساخت، از اجرای طرح تشدید برخورد پلیس با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۱۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 19 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قم، احمد پوربافرانی گفت: در خصوص معاینه فنی خودروها براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات، مالکان خودروهایی که بیش از پنج سال سابقه ساخت داشته باشند، موظف به اخذ برگه و برچسب معاینه فنی و کمتر از آن نیاز به اخذ معاینه فنی ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قم سه مرکز معاینه فنی خودرو یکی جنب ترمینال مسافربری، بعدی در مسجد مقدس جمکران جنب پمپ بنزین و سومین مرکز در بلوار غدیر در حال فعالیت بوده و مردم می‌توانند مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: براساس قانون به صورت روزانه چنانچه خودرویی فاقد برگه معاینه فنی باشد مبلغ 50 هزار تومان جریمه برای فرد صادر می‌شود و اگر روز بعد نیز دوباره ملاحظه شود خودرو مجدداً جریمه می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از اعمال قانون، مالکان خودروها نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و وجود آلایندگی در کیفیت هوا بر برخورد پلیس با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در قم تاکید کرد و ادامه داد: اخذ معاینه فنی شامل خودروهای کاربراتور نیز می‌شود و هیچ استثنایی وجود ندارد و فقط اعتبار معاینه فرق می‌کند یعنی برای خودروهای شخصی یکسال و خودروهای عمومی 6 ماه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشش دوبله جرایم رانندگی تاکید کرد: این موضوع به این صورت ابلاغ شد که خلافی خودروهایی که تا پایان سال 94 دوبله شده تا پایان آذرماه امسال بخشیده می‌شود مشروط به اینکه تا آخر آذرماه مالکان خلافی خودروهایشان را پرداخت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار