مدیرکل زندان‌های استان قم:
مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: بیش از نیمی از زندانیان در استان جوانان هستند لذا باید برنامه‌های ورزشی را در زندان‌ها گسترش دهیم.
کد خبر: ۳۱۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 19 October 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی تهامی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های ورزشی در زندان‌های قم اظهار کرد: این اداره مجوز یک باشگاه ورزشی به نام تربیت را دارد و فعالیت‌های ورزشی را در سطح کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در زندان‌های قم به دنبال از بین بردن بی‌سوادی در میان زندانیان هستیم و برای زندانی‌های بی‌سواد کلاس سوادآموزی برگزار می‌کنیم، همچنین برنامه ورزش صبحگاهی به‌ صورت مستمر در حد نیم ساعت با حضور زندانیان در زندان‌های استان برگزار می‌شود، علاوه بر این بنا شده است که به دنبال تشکیل مجمع خیرین ورزش زندان‌ها در اداره‌کل و ورزش و جوانان استان قم باشیم لذا خواستاریم که متولیان ورزش در این امر خیر شریک باشند.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: بیش از نیمی از زندانیان در استان جوانان هستند لذا باید برنامه‌های ورزشی را در زندان‌ها گسترش دهیم، حتی به دنبال تربیت مربی ورزشی از میان زندانیان هستیم، البته هدف بیشتر گسترش ورزش همگانی است، اما اگر زندانی استعداد داشته باشد، برای شرکت او در مسابقات کشوری زندانیان هم همکاری می‌کنیم.

تهامی با اشاره به حمایت اداره زندان‌ها از بحث ورزش ادامه داد: حتی در یک مورد زندانی را به مسابقات جهانی در اسپانیا اعزام کردیم و این ورزشکار زندانی با نام باشگاه تربیت زندان‌ها در مسابقات شرکت کرد، حضور یک زندانی در مسابقات جهانی، فضای رسانه‌ای خوبی را در خصوص وضعیت زندان‌های کشور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: زندانی‌هایی را داشتیم که در زندان‌ها در دوره‌های ورزشی شرکت کردند و پس از آزادی برای خودشان شغل پیدا کردند، تفاوت فعالیت ورزشی با فعالیت‌های دیگر این است که انگیزه افراد برای ورزش کردن زیاد است و نیاز چندانی برای تبلیغ در این خصوص نداریم.

مدیرکل زندان‌های استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با گسترش ورزش همگانی در زندان‌ها، اصلاح و تربیت زندانیان را شاهد باشیم و آن‌ها به افراد مفیدی برای جامعه و خانواده‌های خود تبدیل شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار