تیم فوتبال صبای قم بعد از 11 سال از آخرین قهرمانی خود در جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور گام دیگری را برای دستیابی به دومین قهرمانی خود در ادوار مختلف این جام بر می‌دارد.
کد خبر: ۳۱۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 19 October 2016
به گزارش تابناک قم، صبا بعد از قهرمانی سال 1384 که با هدایت مجید جلالی و با حضور چهره‌های مطرحی همچون علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده توانست در دیدارهای رفت و برگشت نهایی تیم ابومسلم خراسان را شکست بدهد و قهرمان جام حذفی شود، 11 سال است که در مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور طعم شیرین قهرمانی را نچشیده است و در این جام همانند دیگر تیم‌های لیگ برتری یکی از مدعیان به شمار می‌رود.

صعود صبای قم از مرحله‌ای که پرسپولیس در آن حذف شد

بعد از انجام دیدارهای مرحله سوم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور که به حذف تیم بزرگ پرسپولیس تهران و صعود سایر تیم‌های مطرح لیگ برتری نظیر صبای قم به مرحله بعدی این رقابت‌ها انجامید، اکنون فدراسیون فوتبال برای مرحله چهارم برنامه‌ریزی کرده است.

برنامه‌ فدراسیون فوتبال به این شکل است که بازی‌های جام حذفی فوتبال در فاصله بین مسابقات لیگ برتر و در زمانی که جام خلیج‌فارس به واسطه تشکیل اردوی تیم ملی فوتبال به تعطیلی می‌رود، بین تیم‌های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا به انجام برسد.

صبا به دنبال راهیابی به سومین فینال ادوار مختلف جام حذفی

یکی از تیم‌های مدعی سی و دومین دوره مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل 96 – 1395 این جام، تیم فوتبال صبای قم است که تا کنون چهار بار در مرحله نیمه نهایی این جام در سال‌های 1384، 1386، 1388 و 1389 حاضر شده است و البته تنها دو بار در سال‌های 1384 و 1386 به دیدار فینال رسیده و در سال 1386 عنوان قهرمانی این جام را برای اولین و آخرین بار به خود اختصاص داده است.

اکنون صبای قم که یکی از 16 تیم حاضر در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود و سیزدهمین دوره متوالی حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند، یکی از مدعیان فتح جام حذفی و رسیدن به لیگ قهرمانان فوتبال آسیا است.

در حالی که صبای قم دو هفته متوالی باید در دو بازی خانگی از هفته‌های نهم و دهم رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم‌های فوتبال گسترش‌فولاد تبریز و پدیده خراسان صف‌آرایی کند، بازی بعدی صبا در جام حذفی بعد از این دو مسابقه خواهد بود.

دو مسابقه حساس لیگ برتری صبا پیش از بازی مرحله یک‌شانزدهم حذفی

صبای قم که در هفته‌های اول با صنعت نفت آبادان، دوم با پیکان تهران، سوم با ماشین‌سازی تبریز، پنجم با ذوب‌آهن اصفهان و ششم با سیاه‌جامگان خراسان به تساوی دست یافته و در هفته‌های چهارم به پرسپولیس تهران و هشتم به فولاد خوزستان باخته و تنها در هفته هفتم از سد سایپا تهران عبور کرده، بعد از مصاف‌های 30 مهر و 6 آبان با گسترش‌فولاد تبریز و پدیده خراسان در لیگ برتر، باید 13 آبان در جام حذفی به میدان برود.

این در حالی است که سومین تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به دلیل فرارسیدن زمان برگزاری دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران از روز هشتم آبان ماه آغاز می‌شود و 16 تیم لیگ برتری تا چهارم آذر ماه هیچ مسابقه‌ای در لیگ برتر پیش‌رو ندارند.

بازی‌های هفته نهم از نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روزهای 29 و 30 مهر ماه برگزار می‌شود و نماینده فوتبال استان قم در گام نهم از لیگ شانزدهم روز جمعه 30 مهر باید در خانه برابر یکی از سه نماینده فوتبال استان آذربایجان شرقی یعنی شاگردان فراز کمالوند در گسترش‌فولاد به میدان برود.

برگزاری بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم حذفی در سومین تعطیلی لیگ برتر

نخستین تعطیلی لیگ برتر که به واسطه بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های ملی قطر و چین در دو بازی متوالی از انتخابی نهایی جام جهانی 2018 روسیه به مدت 28 روز به طول انجامید و دومین تعطیلی لیگ برتر 23 روزه بود و اکنون تعطیلی سوم در راه است.

نخستین تعطیلی بازی‌های لیگ برتر به واسطه دیدارهایی که تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم‌های ملی قطر و چین در انتخابی جام جهانی داشت، برای صبای قم یک موقعیت بسیار خوب ایجاد کرد تا به رفع نقاط ضعف خود و افزایش آمادگی جسمانی بازیکنان خود بپردازد و در نتیجه صبا در مسیر پیشرفت بیشتر نسبت به قبل از تعطیلی قرار گرفت و نخستین برد این فصل خود را نیز بعد از این تعطیلی به دست آورد.

برتری صبا برابر سفیر قزوین در نخستین مسابقه حذفی

اما دومین تعطیلی لیگ برتر که 23 روزه بود و این‌بار به خاطر جدال تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های پرقدرت و مدعی ازبکستان و کره‌جنوبی در ادامه بازی‌های گزینشی جام جهانی روسیه اتفاق افتاد، برای تیم صبای قم وقفه‌ای بی‌موقع در روند رو به رشد شاگردان مرفاوی داشت.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در این تعطیلات یک بازی حذفی برگزار کردند و بعد از پیروزی شیرین دو بر صفر در مرحله سوم رقابت‌های سی و دومین دوره جام حذفی فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور مقابل تیم سفیر آبیک قزوین، به لیگ برتر آمدند و برابر فولاد خوزستان نتیجه را واگذار کردند.

هر چند هنوز دو مسابقه دیگر صبا بعد از دومین تعطیلی لیگ برتر برابر رقبای تبریزی و مشهدی خود یعنی گسترش‌فولاد تبریز و پدیده خراسان در هفته‌های نهم و دهم باقی مانده تا صبا آماده دیدار بعدی در جام حذفی شود اما صبا را از هم‌اکنون باید پیروز دیدار با تیم ناشناس شهدای گروس بیجار در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی دانست.

شهدای گروس بیجار قهرمان جام حذفی فوتبال کردستان

بیجاری‌ها برای دست‌یابی به سهمیه فوتبال کردستان به منظور حضور در مسابقات سی و دومین دوره جام حذفی فوتبال ایران در جام حذفی فوتبال این استان به دیدار نهایی رسیدند و برای کسب عنوان قهرمانی در دیدارهای رفت و برگشت به مصاف تیم عقاب سنندج رفتند و بر این تیم غلبه کردند.

شهدای گروس در بازی رفت فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کردستان که در شهر بیجار برگزار شده بود با نتیجه یک بر صفر تیم عقاب سنندج را از پیش‌رو برداشته بود و در بازی برگشت نیز در سنندج برابر عقاب به نتیجه تساوی دو بر دو دست پیدا کرد تا با احتساب نتیجه دیدارهای رفت و برگشت قهرمان جام حذفی کردستان شود.

تیم شهدای گروس بیجار که به عنوان قهرمان مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های استان کردستان گام به رقابت‌های فصل 96 – 1395 جام حذفی فوتبال ایران گذاشته است، باید در مرحله سوم به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان می‌رفت اما این تیم به دلیل حساسیت بازی‌های خود در لیگ دسته اول جام آزادگان از رویارویی با نماینده بیجار انصراف داد.

بدین‌ترتیب بیجاری‌ها بدون انجام بازی‌ در مرحله سوم به مرحله چهارم مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور رسیده‌اند و باید روز سیزدهم آبان ماه در زمین چمن مجموعه ورزشی یادگار امام قم از ساعت 14 برابر تیم لیگ برتری صبای قم به میدان بروند.

رویارویی احتمالی صبای قم با استقلال تهران در یک‌هشتم جام حذفی

تیم فوتبال صبای قم در صورت کسب برتری در این مسابقه راهی مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های فصل 96 – 1395 جام حذفی فوتبال ایران می‌شود و در این مرحله باید به مصاف برنده مسابقه دیگر مرحله چهارم بین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان برود.

با توجه به اینکه شاگردان علیرضا منصوریان در تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان مس کرمان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال هستند احتمال صعود این تیم زیاد است و در صورت صعود صبا و استقلال به جمع 16 تیم برتر، میزبان مسابقه آنها از مرحله یک‌هشتم نهایی بازِ‌های جام حذفی باید با قرعه‌کشی در سازمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شود.

البته تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال تهران در مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز هنوز به مصاف یکدیگر نرفته‌اند و بازی‌ آنها از هفته دوازدهم نیم‌فصل نخست لیگ برتر روز پنجشنبه یازدهم آذر ماه در ورزشگاه یادگار امام قم انجام می‌شود و رویارویی احتمالی آنها در جام حذفی در فاصله زمانی اندکی قبل یا بعد از این بازی خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار