در جلسه پدافند غیرعامل مدیران و مسئولان استانی به تشریح برنامه‌های خود به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پرداختند و مقرر شد از نقشه اولویت حریق قم در این هفته رونمایی شود.
کد خبر: ۳۱۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 18 October 2016
به گزارش تابناک قم، جلسه پدافند غیرعامل استان قم پیش از ظهر امروز با حضور احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل قم و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

در این جلسه مدیران و مسئولان استانی به تشریح برنامه‌های خود به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پرداختند.

در ابتدای جلسه مهدی متقیان با‌بیان اینکه تهدیدات در عصر جدید متفاوت شده است، اظهار داشت: اگر در کنار پدافند عامل به پدافند غیرعامل نپردازیم قطعاً زیان به کشور وارد شده و زیان‌های آن غیرقابل‌جبران است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با‌بیان اینکه ایران به‌عنوان کشوری که داعیه‌دار تفکر شیعی است قطعاً دشمنانی دارند که آن‌ها بیکار نیستند، افزود: در حوزه تهدیدات نوین باید به یک امنیت پایدار رسید.

متقیان بیان کرد: درزمینهٔ مخازن آب قم دغدغه‌هایی داریم و در مکاتبات صورت گرفت به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر رزمایش در این زمینه برگزار نکنیم ایرادها و مشکلات خود را پیدا نمی‌کنیم، رزمایش مخازن آب باید برگزار شود.

در ادامه جلسه ولی رحمانی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی است، گفت: در این طرح‌ها آیین‌نامه‌ای تحت عنوان مقررات پدافند غیرعامل  تنظیم‌شده است که از طریق مرکز پیگیری و ابلاغ‌ شده است.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه دوره آموزشی نیز درزمینهٔ پدافند غیرعامل برگزار شده و کارشناسان در آن شرکت کرده‌اند، افزود: در هفته جاری نیز مضامینی با ارسال پیامک و درج بنر درزمینه گرامیداشت این هفته انجام‌شده است.

نظر زاده معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم بابیان اینکه در شرکت آب و فاضلاب بحث پدافند غیرعامل از سال‌های قبل در حال انجام است، افزود: در سال‌های اخیر پدافند زیستی و سایبری را به‌صورت جدی‌تر در حال پیگیری هستیم.

سرهنگ احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: جلسات توجیهی و آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل باید مستمر باشد همچنین سالروز پدافند غیرعامل مقارن با سالروز شهادت شهید فهمیده است از این‌ رو با توجه این تقارن به‌منظور هم‌افزایی و هم‌پوشانی برنامه‌ها در این زمینه یک تدبیری اندیشیده شود.

محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بابیان اینکه تکرار وقوع حریق یکی از مشکلات منابع طبیعی و جنگلی استان است، گفت: در هفته پدافند غیرعامل رونمایی از نقشه اولویت حریق داریم همچنین برگزاری جلسات توجیهی برای مناطق و توزیع ادوات اطفاء حریق از دیگر برنامه‌های این هفته است.

زارعی بابیان اینکه وظیفه ذاتی غله خرید، نگهداری و توزیع سه کالای اساسی برنج، روغن و قند و شکر و یک کالای استراتژیک است، خاطرنشان کرد: سیلوهای استان قم ظرفیت نگهداری یک سال و نیم گندم مصرف استان را دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازگانی استان قم بیان کرد: نانوایی‌های سیار برای مواقع بحران پیش‌بینی‌شده که در منطقه یک کشور نگهداری می‌شوند و آماده‌به‌کار هستند.

محمدرضا حسنی بابیان اینکه در هفته پدافند غیرعامل کانال مجازی با استفاده از شبکه‌های ایرانی حوزه امنیتی دانشگاه با محوریت طرح مطالب علمی پدافند داریم، اظهار داشت: همچنین در این هفته به‌صورت عملیاتی موضوع بررسی تمامی تجهیزات عمومی و پزشکی را داریم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های استان قم  بابیان اینکه در این هفته برگزاری مانور دور میزی با سناریوی قطع برق به مدت سه ساعت در همه واحدهای تابعه و تمامی بخش‌های بیمارستانی را داریم، افزود: برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حوزه پدافند غیرعامل برای هیئت‌رئیسه دانشگاه با دعوت از اساتید کشور است.

ابدالی گفت: دامپزشکی در عرصه بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دامی در حوزه تهدیدات زیستی عمل می‌کند و جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده است.

معاون دامپزشکی استان قم با اشاره به برگزاری رزمایش پدافند زیستی در مورد تب برفکی افزود:  تجهیز آزمایشگاه، فراورده‌های خام دامی، درج شعارهای پدافند غیرعامل در نامه‌ها، اختصاص صفحه پدافند غیرعامل در سربرگ نامه‌ها و دیدار با مراجع و نمایندگان مجلس ازجمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل هستند.

مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قم بابیان اینکه هدف برق استان داشتن برق مطمئن و پایدار است، گفت: همه دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند که 20 درصد مصرف برق خود را فوتو ولتائیک نصب کنند که از منظر پدافند غیرعامل مهم بوده و قابل‌پیگیری است.

در پایان جلسه محمد گلفشان گفت: هلال‌احمر استان قم در راستای اجرای اصول پدافند به دنبال تأسیس شعب در استان است، یکسری اقدامات انجام‌شده  و امید است مسائل قانونی کارهای ساختمانی انجام شود و مجوز رسمی در این زمینه گرفته شود.

مدیرعامل هلال‌احمر استان قم بیان کرد: ساخت سوله امدادی در سلفچگان را داشتیم که افتتاح آن را به تأخیر انداختیم در صورت برطرف شدن مشکلات پیش رو آماده افتتاح آن در هفته پدافند غیرعامل هستیم.

گلفشان گفت: نخستین بار است که تیم واکنش سریع در استان قم تشکیل شده است همچنین آمادگی برگزاری مانوری در هفته پدافند غیرعامل را داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار