مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به نرخ بیکاری استان قم گفت: نرخ بیکاری سه‌ماهه نخست امسال در استان ۱۴ و یک‌دهم درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۳۱۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند عصر امروز در چهاردهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های مشاغل خانگی اظهار داشت: با کمک بهزیستی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح‌هایی را انتخاب و بررسی کرده‌ایم و قالب 90 درصد مشاغل خانگی اجرایی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره حوادث ناشی از کار گفت:  در سال 1392 تعداد حوادث ناشی از کار داخلی استان قم 637 نفر بودند که با اتباع 360 نفر می‌شدند و در سال 1393  با اتباع به 960 نفر و در سال 94، 374 نفر و در 6 ماهه نخست سال جاری این تعداد به 92 می‌رسد.

بازوند با اشاره به عوامل و علل کاهش حوادث ناشی از کار گفت: تشکیل 4 کارگروه شامل کارگروه تخصصی حریق، کارگروه تخصصی ایمنی صنایع، معادن و صنوف، کارگروه تخصصی ساماندهی کارگران میدانی و کارگروهی تخصصی اجرایی مصوبات ایمنی استان ازجمله عوامل مؤثر در کاهش حوادث ناشی از کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به نرخ بیکاری استان قم گفت:  نرخ بیکاری سه‌ماهه نخست امسال 14 و یک‌دهم درصد است  که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

بازوند با اشاره به اینکه تلاش‌هایی که در استان انجام می‌گیرد حفظ اشتغال موجود است و 4 سال است نرخ بیکاری استان در حال بالا رفتن است، بیان کرد: بیش از 3 هزار شغل در 6 ماهه امسال ایجادشده است که کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: استان قم نخستین استانی است که بالاترین سن 25 تا 29 سال آن وارد بازار کارشده است و این نشان‌دهنده آن است که حدود 8 هزار جوان وارد بازار کارشده اما نتوانسته‌ایم برای آن کاری انجام دهیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار