تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
امام جمعه قم گفت: باید ورزش را با ارزش‌های دینی همراه سازیم و ورزشگاران را در این عرصه تقویت کرد تا در عین قدرت در اعتقادات دینی در میدان‌های ورزشی نیز افتخار آفرین باشند.
کد خبر: ۳۱۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان قم و جمعی از مسئولان هیئت‌های ورزشی استان در سالن محراب حرم مطهر ضمن گرامیداشت آغاز هفته تربیت بدنی گفت: توجه به ورزش و سلام جسم، مسئله‌ای است که در آموزه‌های دینی بر آن تأکید شده است.

وی با اشاره به فرازی از دعای کمیل گفت: در دعای کمیل بیان می‌داریم «اللهم قو علی‌ خدمتک جوارحی، و اشدد علی العزیمه جوانحی»؛ خدایا اعضا و جوارح من را در مسیر خدمتت قوت ده؛ به این معنی که پرورش جسم باید در مسیر بندگی خدا باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که بسیاری هدفشان از ورزش، پرورش جسم و قوت یافتن عضلاتشان است، گفت: هرچند که این هدف، هدف درستی است، ولی هدف ایدآل این است که انسان با انجام کاری، اهداف بلندتری را دنبال کند و با ورزش کردن، در مسیر خدمت به خدا و دست یافتن به رضای الهی گام بردارد و این حرکت دنیایی را حرکتی اخروی و ذخیره روز قیامت قرار دهد.

وی شرکت در اردوهای جهادی را نمونه فعالیتی بدنی در مسیر پرورش جسم و خدمت به خداوند عنوان کرد و گفت: ورزش مسئله است که با عزت و شرف و غیرت گره خورده است. وقتی مشاهده می‌شود ورزشکاران ایران اسلامی پیش از حضور در صحنه‌های ورزشی، کار خود را با نام خدا شروع می‌کنند و از اهل بیت(ع) مدد می‌گیرد، بسیار ارزشمند است، اقدامی که موجب می‌شود برگزار کنندگان مسابقات احساس خطر کنند.

آیت الله سعیدی افزود: برگزار کنندگان این مسابقات ورزشی با تیزبینی شیطانی که دارند، می‌دانند که اگر ورزش با معنویت گره بخورد، این ورزش انسان ساز خواهد بود و با اهداف آنها تناقض دارد. آنها به دنبال تربیت افرادی بی‌تفاوت و بی‌خاصیتی هستند که آنها را به صورت بردگانی نوین به این و آن بفروشند و همان‌ها را هم به عنوان الگوی جوانان قرار دهند.

وی با بیان این که ایران باید نسبت به اعتقادات خود محکم بایستد، گفت: آنها به دنبال تحمیل قوانین خود به ما هستند، ولی مسئولان باید نسبت به قواعد و اعتقادات خود کوتاه نیابند و با منطق بر آن پافشاری کنند.

امام جمعه قم با بیان این که استکبار برای حفظ سلطه خود بر انسان‌ها، هر اقدامی انجام می‌دهد، گفت: انگلستان به دنبال لغو همایش شیرخوارگان حسینی در این کشور است که در آن مادران فرزندان خود را نذر امام زمان(عج) می‌کنند و بهانه این کار را نیز خدشه‌دار کردن احساسات مردم عنوان می‌کند، در حالی که در همین کشور، از برگزاری مراسم قمه زنی که موجب ضربه زدن به شیعه است، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به همزمانی مسابقه ورزشی در شب عاشورای حسینی، گفت: زمانی که مسئولان مجبور به برگزاری این مسابقه شدند، تصمیم گرفتند این تجمع بزرگ را حراست و حفاظت و مدیریت کرده و آن را تبدیل به فرصت نمایند و فضای ورزشگاه آزادی را فضای مذهبی کردند؛ تماشاگران نیز که پس از پیروزی به شادی می‌پرداختند، در این روز حرمت امام حسین(ع) را نگه داشتند که جای تقدیر دارد.

آیت الله سعیدی گفت: باید ورزش را با ارزش‌های دینی همراه سازیم و ورزشگاران را در این عرصه تقویت نمود تا در عین قدرت در اعتقادات دینی، در میدان‌های ورزشی نیز افتخار آفرین باشند.

در ابتدای این دیدار حسن عابدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گزارشی از اقدامات این اداره در راستای ترویج ورزش در استان ارائه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار