معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 160 هزار نفر از جمعیتی که در قالب طرح تحول نظام بهداشت ارائه خدمات می شوند بالای 30 سال هستند و آمار مربوط به تغذیه آنها نشان می دهد که تنها 30 درصد در محدوده وزن طبیعی هستند.
کد خبر: ۳۱۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، دکتر آقاحسنی امروز در همایش روز جهانی غذا در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: از این تعداد 39 درصد اضافه وزن دارند، 26 درصد چاق هستند و 4 درصد جمعیت لاغر هستند، یعنی 65 درصد جمعیت ما اضافه وزن به بالا هستند که آمار بسیار وحشتناکی است.

وی ادامه داد: تعداد موارد دیابت که تا الان ثبت شده است 4 هزار و 500 نفر است که البته این افراد بیشتر از این حرفهاست اما هنوز مراجعه نکرده یا خدمات دریافت نمی کنند.

وی گفت: بیش از 6 هزار نفر نیز افرادی هستند که مبتلا به فشار خون هستند و در سامانه ثبت شده اند که باید این آمار را بررسی و جدی بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در راستای اجرای این طرح مردم به پایگاه های بهداشتی ما مراجعه و اقدام به ثبت نام کرده و از 11 بسته خدماتی به صورت رایگان بهره مند می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر یک میلیون و 176هزار و 236 نفر در سامانه ما ثبت نام کرده اند که از این تعداد 307 هزار و 245 نفر خدمات از مراکز بهداشت گرفته اند.

 آقاحسنی عنوان کرد: با این آمار می توان گفت که پوشش ارائه خدمات ما در استان قم به 30 درصد رسیده است که البته این برنامه ریزی شش ماهه آینده ما بود که امروز محقق شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار