معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اجازه نخواهیم داد برخی کارخانه‌های تولید مواد غذایی در کنار کارخانجات تولید آلاینده‌های سربی استان قرار بگیرند.
کد خبر: ۳۱۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، سید محمد میلانی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا که در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال شعار روز جهانی غذا با عنوان " آب‌وهوا در حال تغییر است، کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند" در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم نتایج خوبی در پی داشته باشد.

وی بابیان اینکه باید در این روز چاره‌اندیشی بر سر مشکلات غذایی انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی موضوع مهمی است و باید به این باور برسیم که امنیت غذایی باید به‌اندازه کافی و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم پرخوری را از مشکلات غذایی در کشور دانست و گفت: چاقی از مواردی است که براثر پرخوری به وجود می‌آید که باید با رژیم غذایی مناسب جامعه آشنا شود  تا بتوانند به مقابله با آن بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه شاهد چاقی حتی در قشر فقیر جامعه هستیم، عنوان کرد: این موضوع باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود و آن‌ها کاهش مصرف چربی، قند و شکر را در دستور غذایی خود قرار دهند.

میلانی ادامه داد: مشکل قوانین دست و پاگیر، افزودن نیروی کار متخصص و ایجاد فضاهای مناسب در امر تغذیه باید در دستور کار قرار گیرد چراکه سلامت مردم خط قرمز ماست و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد برخی کارخانه‌های تولید مواد غذایی استان در کنار کارخانجات تولید آلاینده‌های سربی قرار گیرند و در همین راستا در سال گذشته 1209 مورد بازرسی توسط این معاونت برای تأمین سلامت غذایی مردم صورت پذیرفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار