همزمان با روز جهانی غذا صورت گرفت
همزمان با روز جهانی غذا همایشی با حضور استاندار قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، در همایش روز جهانی غذا که به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده بود، با حضور کارشناسان امر تغذیه، مسائل مرتبط با استفاده از غذاهای سالم مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بر پرهیز از استفاده برخی از غذاها و مواد غذایی ناسالم تأکید شد.

در حاشیه همایش روز جهانی غذا در قم،‌ نمایشگاهی از صنایع غذایی برتر استان برپا شده و در قالب برپایی این نمایشگاه محصولات غذایی سالم به مردم و بازدیدکنندگان معرفی شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه این هفته پذیرایی عموم بازدیدکنندگان است.

بر اساس این گزارش، در همایش روز جهانی غذا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی چهره بیماری‌ها تغییر یافته است، بیان کرد: امروز رقمی بالغ بر 75 درصد بیماری‌های مزمن به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با تغذیه در ارتباط است.

ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به اینکه قشر زیادی از مسأله سوء تغذیه در جامعه رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که به مواد غذایی دسترسی دارند یا از مواد غذایی ناسالم استفاده کرده و یا بیش از حد مواد غذایی مصرف می‌کنند که این مسائل مشکلات خاص خود را برای این افراد به دنبال دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم به برنامه‌های این دانشگاه در خصوص حفظ سلامت غذایی مردم اشاره کرد و گفت: باید در خصوص مخاطرات و مشکلات غذایی چاره‌اندیشی داشته باشیم و این فرهنگ که غذای سالم و به اندازه کافی باید در اختیار مردم قرار گیرد نهادینه شود.

سید محمد میلانی با اشاره به اینکه مقوله امنیت غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پرخوری در جامعه امروز ما مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است که باید اقشار مختلف با رژیم‌های غذایی مناسب آشنا شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به صدور پروانه‌های متعدد برای فعالیت فست‌فودها در شهر قم اظهار کرد: از این پس قرار است که صدور مجوزها با سخت‌گیری‌های بیشتر صورت گیرد تا به سلامت مردم بیش از پیش توجه شود.

احمد ذاکری به فعالیت کارخانه‌های تولید مواد غذایی در کنار واحدهای آلاینده اشاره کرد و خواستار اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای جابه‌جایی این کارخانه‌ها شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار