در برگزاری نمایشگاه توانمندی استان به دلیل نبود هماهنگی مجری و سازمان همیاری‌ها، ده دوازده روز تعلل شد و به اقلام یک واحد تولیدی که از شهرک محمودآباد با چند کامیون انتقال داده شده بود اجازه ورود را نداده بودند.
کد خبر: ۳۱۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، در طول سال نمایشگاه‌های زیادی در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود که از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه‌های این حوزه، مجوز ندارند. مجریان این نمایشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهادهایی مجوز دریافت می‌کنند که صلاحیت اعطای مجوز را ندارند. 

این ایراد زمانی خود را نشان می‌دهد که نارضایتی مردم و بازدیدکنندگان از پایین بودن کیفیت محصولات، یا بالا بودن قیمت‌ها و مشکلات دیگر، اوج می‌گیرد. مشتریان بدون اینکه از استاندارد بودن کالا‌ها اطلاع داشته باشند از این گونه نمایشگاه‌ها بازدید و خرید می‌کنند.

همین موضوع سبب شده، برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز در کارگروه توسعه صادرات استان بررسی شود.

«احمد ذاکری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: برگزاری نمایشگاه با دریافت مجوز از نهادهایی که ارتباطی با دستگاه تأییدکننده این نمایشگاه‌ها ندارند یکی از دغدغه‌های جدی است.

وی با ذکر نمونه‌هایی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید در بحث لوازم‌التحریر نمایشگاه‌های بدون مجوز برگزار شد که نظارتی بر آن نشده است.

ذاکری با تأکید بر اینکه ادارات و دیگر نهاد‌ها نمایشگاه‌هایی بدون مجوز برگزار می‌کنند که برخورد قانونی با آن‌ها پلمب نمایشگاه است، افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولاتی عرضه می‌شود که توانمندی استان را به نمایش نمی‌گذارد و این خود مسأله مهمی است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: اگر نمایشگاهی بدون مجوز برگزار شود می‌توانیم با ارسال نامه‌ای به تمامی شهر‌ها، منع برگزاری نمایشگاه توسط متولیان نمایشگاه‌های غیرمجاز را اعلام کنیم. با این کار، مجریان برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز اعتبار خود را از دست می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه دغدغه شده است اظهار کرد: تقویم نمایشگاهی در کمیسیون توسعه صادرات بسته می‌شود و اعضا باید در جریان این موضوع قرار گیرند.

ذاکری با بیان اینکه مجریان نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه‌های تخصصی باید توانمندی و الزامات استان را در برگزاری نمایشگاه لحاظ کنند تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه توانمندی استان به دلیل نبود هماهنگی مجری و سازمان همیاری‌ها، ده دوازده روز تعلل شد و به اقلام یک واحد تولیدی که از شهرک محمودآباد با چند کامیون انتقال داده شده بود اجازه ورود را نداده بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه استقبال مردمی از نمایشگاه‌های تخصصی و تولیدات صنوف متفاوت است گفت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان است، از این رو نباید نمایشگاهی برگزار شود که در شأن استان نیست.

کیفیت نمایشگاه‌ها بررسی شود

«مجید آوری‌فرد» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قم نیز در این جلسه گفت: تا وقتی به متولیان برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز اخطار داده نشود استانداری نمی‌تواند ورود کند. ابتدا باید تخلف را اعلام کرد، چون نمی‌توانیم بدون طرح موضوع وارد شویم و پرونده را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی در زمینه اصناف غیرمجاز و نمایشگاه‌های بدون مجوز کوتاهی کند از مسیر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری پیگیری می‌شود.

آوری‌‌فرد با تأکید بر اینکه روزبازار‌ها نیز باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند گفت: باید در این نمایشگاه‌ها و روزبازار‌ها از توانمندی‌های استان استفاده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری با انتقاد از اینکه نمایشگاه‌های استان با کیفیت لازم برگزار نمی‌شود گفت: اگر یک مجری، نمایشگاه باکیفیتی برگزار نکرد نباید مجوز مجدد دریافت کند.

آوری‌فرد با بیان اینکه لازم است در طول سال گزارشی از کیفیت نمایشگاه‌های استان ارائه شود تصریح کرد: باید گله‌های مردم، غرفه‌داران و برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و اتحادیه‌های برگزارکننده نمایشگاه‌ها بررسی شود.  

«سیدمجتبی فرهادی‌قمی»، رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نیز از اینکه برخی نهادهای استان بدون هماهنگی اقدام به ارائه مجوز برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان می‌کنند انتقاد کرد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار