سفیر عراق در ایران:
سفیر عراق در ایران از آمادگی کامل این دولت و ملت عراق در پذیرایی از زائران حسینی در اربعین سید الشهدا خبر داد. تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز وجه مشترک مسلمانان را بعد از قرآن و عترت و اسلام، اعتاب مقدسه در مناطق مختلف ذکر کرد.
کد خبر: ۳۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷ 09 October 2016
به گزارش تابناک قم، راجح صابر عبود الموسوی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، شرایط امروز منطقه و تلاش دشمن در ایجاد جنگ و اختلاف در کشورهایی مانند عراق و سوریه و ایران را نشان دهنده خطرناک بودن وحدت مجامع اسلامی برای استکبار جهانی و دشمنان اسلام دانست.

وی با اشاره به تحریم‌های همه جانبه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب گفت: دشمنان اسلام زمانی که دیدند درباره ایران ناتوان شدند، تلاش کردند با تحریم‌های گسترده، به این حکومت الهی حاکم در این کشور ضربه بزنند و حکومت شیعه ایران را نابود سازند.

الموسوی با بیان این که تحریم‌ها برای ایران تبدیل به فرصت شد و این کشور و ملت که توسط امام خمینی(ره) تربیت شده و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عهده دار رهبری آن است، در عرصه‌های مختلفی به شکوفایی دست یافت، ادامه داد: زمانی که تحریم‌ها نیز برای تخریب حکومت شیعی کارساز نشد، داعش را در عراق و سوریه به راه انداختند که در این عرصه نیز شکست خوردند.

وی با بیان اینکه اگر علما و مراجع تقلید دراین عرصه حضور نداشتند، ملت عراق آسیب‌های جدی‌ای را متحمل می‌شدند، گفت: هدایت‌گری‌های مراجع تقلید موجب شد که ملت عراق در برابر تروریست‌های داعش پیروز شود.

سفیر عراق در ایران به نقش نیروهای مردمی در عراق اشاره کرد و گفت: اگر نیروهای مردی در عراق تشکیل نمی‌شد و در برابر داعش نمی‌ایستادند، امروز زنان و مردان کشورهای خلیج فارس اسیر داعش می‌شدند؛ این در حالی است که استکبار جهانی و وابستگان آن، نیروهای مردمی را تروریست می‌دانند.

وی افزود: جای تأسف دارد که حکومت آل سعود به جای حرکت به سمت قدس و مقابله به اشغال‌گران صهیونیست، به سمت یمن رفته و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

الموسوی در ادامه با اعلام آمادگی کامل عراق در استقبال از زائران حسینی در اربعین گفت: انتظار داریم که جمعیت زائران حسینی در اربعین، نسبت به سال گذشته افزایش یابد؛ از این رو دولت و مردم عراق با تمهیدات لازم، آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین حسینی دارد.

وی درباره آثار این حرکت بزرگ شیعی در اربعین حسینی گفت: این حرکت چند ده میلیونی محبان اهل بیت(ع) در اربعین حسینی، به جهانیان ثابت می‌کند که شیعیان، جمعیتی وسیع هستند که با دست خالی و با ذکر و صلوات به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند. در این مسیر در عین مبارزه همه جانبه با داعش، از زائران میلیونی اباعبدالله الحسین(ع) هم پذیرایی می‌کنیم.

اعتاب مقدسه وجه اشتراک و اتحاد ملت‌های مسلمان هستند

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این دیدار  گفت: خداوند مسلمانان را برادر هم قرار داد تا به یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان این که برادر بودن مسلمانان را خداوند قرار داده و رسول اکرم(ص) آن را ابلاغ فرمودند گفت: حضور ائمه اطهار(ع) در مناطق مختلف و قبور مطهر این بزرگان، اخوت و برادری مسلمانان را تثبیت کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) وجه مشترک مسلمانان را بعد از قرآن و عترت و اسلام، اعتاب مقدسه در مناطق مختلف عنوان و بیان کرد: اعتاب مقدسه، وجه اشتراک و اخوت ملت‌های مسلمان هستند؛ مسأله‌ای که دشمن نسبت به آن حساسیت داشته و از این رو تلاش داشتند دراین کشورها، مهره‌های اصلی خود در رأس آن باشند؛ در ایران، شاه و در عراق نیز صدام گماشته شد تا به این وسیله مانع اتحاد این دو کشور شوند.

وی با بیان این که در هر کشور اسلامی که مسؤولان و مدیران آن را خود مردم انتخاب کرده‌اند، کارها به خوبی انجام گرفته است، گفت: در طرف مقابل، در هر کشوری که مسؤولان آن از سوی دشمنان اسلام قرار داده می‌شود، آن جامعه آسیب‌های زیادی می‌بیند.

آیت‌الله سعیدی افزود: زمانی که چتر شاه از ایران اسلامی و صدام از عراق برداشته شد، شاهد هستیم که هر ساله بر تعاملات و وحدت دو کشور افزوده می‌شود؛ دو کشوری که وابستگی‌های دینی زیادی با هم دارند.

وی با اشاره به پذیرایی دولت و مردم عراق در اربعین حسینی از جمعیت 20 میلیونی، بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای گفت: شاهد هستیم که در عربستان سعودی که وابسته استکبار است، در عین داشتن امکانات زیاد و وجود جمعیت یکی دو میلیونی در موسم حج، هر ساله حوادثی ناگوار برای حجاج رخ می‌دهد که نمونه تأسف بار آن، حادثه منا و جان باختن هزاران نفر در لباس احرام بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: وجود امنیت کامل برای زائران حسینی در اربعین، در شرایطی که کشور عراق در جنگ با تروریست‌های داعش است، نشان می‌دهد که دست عنایت خداوند و اهل بیت(ع) در این عرصه حامی و هدایت‌گر ما است.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در اربعین حسینی در عراق گفت: امید می‌رود با همکاری مسؤولان عراقی، شاهد برپایی موکبی در شأن این آستان شریف در مسیر خدمت رسانی به زائران حسینی باشیم.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن ارائه گزارشی از روند برپایی این موکب در عمود 1080، از هماهنگی‌های صورت گرفته با عتبات عالیات عراق و مسؤولان این کشور در راستای برپایی موکب آستان مقدس خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار