واکنش خطیب جمعه به برگزاری کنسرت در قم
آنچه که در متن و حاشیه این مراسم اتفاق افتاد خلاف مسلم بود و جای هیچگونه توجیهی نیست و با مسببان آن برخورد شود. مسئولان از تکرار این مراسم در قم جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۳۰۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 07 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم با اشاره به تقابل همیشگی حق و باطل اظهار کرد: در برهه کنونی نیز این موضوع وجود دارد، یک طرف نهضت امام و ملت مسلمان و طرف دیگر جبهه کفر و تکفیر با هم برای مقابله با نظام اسلامی متحد شدند.

امام جمعه قم افزود: هیچ صف بندی مثل واقعه عاشورا نبود، در آن واقعه در زمانی کوتاه صف حق در برابر صف خالص باطل قرار گرفت، در صف کفار منافق وجود نداشت و همه انسان‌های بی دین مسلمان و خود فروخته‌ای بودند که پسر پیامبر را خودشان دعوت کردند اما با قصاوت آب را به روی آن‌ها بستند و خاندان اهل بیت (ع) را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و کشورهای مختلف اسلامی، اظهار داشت: در تأثیرگذاری این برنامه همین بس که در لندن از قمه‌زنی حمایت می‌شود اما از اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی که پیام مظلومیت اهل بیت(ع) را منعکس می‌کند جلوگیری کردند و رسانه‌های انگلیس شیرخوارگان حسینی را به بمب‌های خطرناکی تعبیر کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حرم و حریم اهل بیت(ع) مورد احترام است، اظهار کرد: نیروی انتظامی خدمات و زحمات فراوانی داشتند و امیدواریم که این نیروی پرتوان بتواند به وظایف خود به امر مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیاری است و هر کس باید در حوزه‌ای که حضور دارد با عمل، زبان و وجود خود دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کند.

آیت الله سعیدی به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: هیچ مسأله‌ای مهم‌تر از نماز نیست و اباعبدالله ظهر عاشورا به اقامه نماز پرداختند و ما نیز که پیرو ایشان هستیم باید در این دو روز به شکل ویژه به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اهتمام داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث پیش آمده و برگزاری کنسرت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: بارها گفته شد همه شهرها مانند هم نیستند؛ برخی از آنها قداست خاصی دارند، مانند مشهد و قم که قم بر اساس روایات حرم اهل‌بیت(ع) نامیده شده است.

امام جمعه قم ادامه داد: آنچه در اداره کل ارشاد قم برگزار شد از دو جهت مشکل داشت که این امر مورد اعتراض علما و مراجع قم، مردم متدین و جامعه مدرسین واقع شده است.

وی بیان کرد: در حاشیه این مراسم اتفاقاتی رخ داد که جای توجیهی ندارد و آقایان به دنبال توجیه آن نباشد و آن مقداری هم که حلال بوده با قداست قم سازگار نبود و انسان هر کار حلالی را در هر مکانی و زمانی انجام نمی‌دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه دو درخواست در خصوص حواشی برگزاری کنسرت در قم مطرح کرد و گفت: مسئولان محترم از تکرار این‌گونه مراسم در قم جدا جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با کسانی که بدون اطلاع و مشورت با صاحب نظران، ائمه جمعه و شورای فرهنگ عمومی اقدام به برگزاری این مراسم کردند برخورد شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه برخی‌ این کار را کردند تا در آینده آن را ادامه دهند، افزود: با این افراد باید برخورد جدی صورت گیرد تا فکر نکنند که می‌توانند این مسیر را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از مردم قم و هیئت‌ها بنا دارند حادثه 12 ماه محرم همزمان با واقعه 15 خرداد 42 را گرامی دارند عنوان کرد: امام (ره) نهضت خود را با قیام عاشورا انجام دادند، این پیام در خاموش کردن فتنه 88 قدرت عاشورا و عاشورائیان این پیام به تمام دنیا رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار