در پی ارسال نامه تشکرآمیز آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به جناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در خصوص «مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور»، واتیکان نیز طی نامه ای رسمی و محترمانه به این مرجع تقلید اعلام کرد که «پاپ فرانسیس از دریافت نامه جنابعالی ابراز خرسندی کرد و مراتب تشکر خود را اعلام نمود.»
کد خبر: ۳۰۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 05 October 2016
به گزارش تابناک قم، در پی ارسال پیام تشکرآمیز آیت‌الله مکارم شیرازی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در خصوص «مبرا دانستن اسلام از خشونت و ترور»، واتیکان طی نامه‌ای رسمی و محترمانه از این مرجع تقلید تشکر کرد.

در متن این نامه آمده است: پاپ فرانسیس از دریافت نامه جنابعالی ابراز خرسندی و مراتب تشکر خود را اعلام می‌کند.

در ادامه این نامه که از طریق سفارت کشورمان در واتیکان ارسال شده، آمده است: همان‌طور که استحضار دارید، پیام همه ادیان (به ویژه ادیان توحیدی) قبل از هر چیز، پرستش مطلق خداوند و سپس احترام و مهربانی به همه انسان‌هایی است که با آنها دیدار می‌کنیم؛ به همین دلیل اعمال خشونت، به خصوص وقتی که به نام خدا و دین انجام می‌شود، اهانت به خدا و ظلم عظیم به قربانیان است.

در پایان نامه مذکور تصریح شده است: رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند.

لازم به ذکر است، پاپ فرانسیس طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی در ضمن سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام و همه ادیان الهی مردود دانسته بود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار