طرح‌هاي گرافيكي با محوريت فرهنگ عاشورا در بيانات مقام معظم رهبري تهيه شده كه در شهر نصب شده و از موضوعات ديگري كه امسال به آن توجه شده، شهداي مدافع حرم هستند و شهرداري قم خواسته است به نيابت از تمام مردم، فرصت محرم و صفر را غنيمت بشمرد و به اين شهدا اداي دين كند.
کد خبر: ۳۰۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 05 October 2016
به گزارش تابناک قم، حميدرضا عابدي‌خرسند مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، در خصوص يكپارچه سازي تبليغات شهري و محيطي در ايام محرم و صفر گفت: امسال نگاه به تبليغات محيطي در محرم و صفر متفاوت از سال‌هاي ديگر است و تلاش شده اين آشفتگي‌هاي بصري به حداقل ممكن برسانيم و كاري را كه براي محرم انجام شده در ادامه فضاسازي دهه كرامت، هفته دفاع مقدس و دهه ولايت است كه شهرداري قم با يكپارچه‌سازي تبليغات شهري، چهره خوبي براي شهر ايجاد كرده و آشفتگي هميشگي در تبليغات محيطي را كم‌رنگ كرد.

وی با اشاره به وجود اغتشاش بصري شهر قم در مناسبت‌ها به دليل وجود هيئات مختلف و نهادهاي متفاوت افزود: نهاد‌ها و هيئات‌ مذهبي در صورتي كه بخواهند در شهر تبليغات محيطي داشته باشند، مجوزهاي لازم را از شهرداري دريافت مي‌كنند تا بهترين نتيجه از اين كار مشترك حاصل شود.

عابدي‌خرسند به استفاده و بهره مندي از نظرات استادان بر‌تر گرافيك قم براي طراحي تبليغات محيطي محرم و صفر اشاره كرد و گفت: در اين رابطه با مسئولان نهادهايي مانند سپاه قم، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران و حوزه هنري و ديگر نهادهاي فرهنگي مرتبط هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. 

وي با اشاره به ماهيت خودجوش و مردمي فضاسازي شهر در محرم، اظهار مي‌كند: پرچم‌ها و پارچه‌سياه‌هايي كه هيئأت‌ اطراف محل برگزاري جلسات نصب مي‌كنند، به صورت خودجوش صورت گرفته و شهرداري بر تبليغات محيطي در خيابان‌ها و ميدان‌هاي شهر دخالت دارد. با اين حال هيئات مذهبي هم در‌‌ همان فعاليت‌هاي خودجوش از شهرداري مجوز مي‌گيرند.

وي گفت: پرتابل‌ها، استرابردها، عرشه‌پل‌ها و بنرهاي آويزي عرصه‌هايي هستند كه براي فضاسازي محرم و صفر امسال روي آنها برنامه‌ريزي شده و در انتخاب سازه‌هاي تبليغي به مسائل ترافيكي و ايمني شهروندان هم توجه شده است.

مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم با اشاره به اين‌كه اطلاع‌رساني هيئات از طريق سازه‌هاي تبليغاتي سطح شهر با مجوز شهرداري صورت مي‌گيرد، اظهاركرد: در اين زمينه هيئات همكاري خوبي با شهرداري داشته‌اند و شهرداري هم خواسته‌هاي آنها را برآورده كرده است.

وي با اعلام اينكه تبليغات محيطي محرم امسال از بهترين كارهاي تبليغاتي است، گفت: در تصويرسازي و هنر گرافيك از هنرمندان تراز اول قمي استفاده شده است.

عابدي با اشاره به همكاري روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري با دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري گفت: طرح‌هاي گرافيكي با محوريت فرهنگ عاشورا در بيانات مقام معظم رهبري تهيه شده كه در شهر نصب شده و از موضوعات ديگري كه امسال به آن توجه شده، شهداي مدافع حرم هستند كه ادامه ‌دهندگان مسير عاشورا در عصر و زمان ما محسوب مي‌شوند و جا دارد در ايام محرم يادي هم از آنها شود و شهرداري قم خواسته است به نيابت از تمام مردم، فرصت محرم و صفر را غنيمت بشمرد و به اين شهدا اداي دين كند.

وي با اشاره به نمايش ۲ هزار كار گرافيكي و ۳ هزار پرچم در شهر از سوي شهرداري قم، افزود: پرچم‌ها به صورت يك شكل و يكپارچه هستند تا اغتشاش بصري ايجاد نكنند و پيام به خوبي منتقل شود. شهرداري در فضاسازي محرم امسال فقط به سياه‌پوش كردن شهر توجه نداشته بلكه علاوه بر القاي حس ماتم و عزا، تبليغات محيطي امسال قرار است پيام‌هاي اخلاقي، سياسي و اجتماعي از عاشورا به مخاطبان منتقل كنند.

عابدي‌خرسند با اشاره به اين‌كه شعار اصلي پرچم‌ها لبيك ياحسين(ع) انتخاب شده، گفت: اين شعار هم از آن نظر انتخاب شده كه مي‌تواند پيام سياسي و اجتماعي عاشورا را كه به كار انسان امروز مي‌آيد، منتقل كند.

وي با اشاره به اين‌كه به فضاسازي محرم فقط به عنوان يك كار تبليغي نگاه نشده، اظهار كرد: اين پرچم‌ها و طرح‌ها قرار است اثري بر مخاطب خود بگذارند و حرف و سخني براي او داشته باشند.

مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم در پايان با اشاره به انتشار تصاويري در فضاي مجازي با اين مضمون كه شهرداري قم تبليغات محرم را زود‌تر از موعد شروع كرده، گفت: تصاويري كه منتشر شد مربوط به يكي از هيئات مذهبي بود و مقدمات سياه‌پوش كردن شهر در زمان خودش انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار