عضو شورای اسلامی شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: همانطور که حوزه سلامت الزامات خاص خود را دارد بحث شهرسازی هم الزامات خاص خود را دارد و بر عهده شهرداری بوده و مدیریت شهری در این زمینه متولی اجرای صحیح و کامل قوانین شهری است.
کد خبر: ۳۰۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 28 September 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به خبر منتشر شده از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص عدم ارائه پروانه ساخت اورژانس بیمارستان کامکار از سوی شهرداری قم اظهار کرد: مسوولان شهر با اطلاعات کامل از موضوعاتی که قصد صحبت دارند اظهار نظر کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور خاطرنشان کرد: بعد از طرح تحول سلامت تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها افزایش چشمگیری داشته و بیمارستان‌ها با مشکلاتی در این زمینه مواجه شدند و باید مسوولان علوم پزشکی پیش از اجرای طرح تدابیری برای این امر می‌اندیشیدند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ساخت بیمارستان پروسه‌ای نیست که ظرف چند ماه به نتیجه برسد، گفت: این پروژه زمان‌بر است جدا از اینکه دانشگاه علوم پزشکی سال‌ها درگیر احداث بیمارستان فرقانی در شهر است.

وی افزود: بیمارستان نیروگاه هم که با حمایت شهرداری اجرایی شده و شهرداری در این پروژه زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده، اما پس از سال‌های انتظار هنوز به نتیجه نرسیده است.

ذاکریان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید خیلی زودتر به فکر توسعه امکانات درمانی استان می‌افتاده است، به نامه دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت مجوز احداث اورژانس بیمارستان کامکار اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بهمن سال 94 اقدام به ارسال نامه برای احداث اورژانس در بیمارستان کامکار کرده و قطعاً ظرف چند ماه امکان احداث نداشته و نمی‌توانند مشکلات فعلی بخش درمانی را بر دوش شهرداری بیندازند.

وی با تاکید بر اینکه حضور خیرین در بخش سلامت کمک خوبی به دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان علوم پزشکی فرافکنی نکنند و راجع به عملکردشان صادقانه پاسخگو باشند.

ذاکریان قوانین شهری در خصوص ساخت و ساز را مورد توجه قرار داد و افزود: در طرح تفصیلی سطح اشغال کاربری درمانی 40 درصد مشخص شده به این معنا که در عرصه مشخص تنها 40 درصد فضا امکان ساخت بنا وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت کنونی بیمارستان کامکار گفت: ساختمان بیمارستان کامکار بسیار قدیمی است و با توجه به اینکه طبق طرح تفصیلی شهر سطح اشغال کاربری درمانی 40 درصد است، اما در حال حاضر بالای 60 درصد سطح اشغال در این بیمارستان صورت گرفته و حتی یک سانتی متر دیگر احداث بنا در این محدوده باید در کمیسیون ماده پنج تصویب و نقشه‌ها تأیید شود و سپس پروانه صادر شود و پس از آن ساخت و ساز صورت گیرد پس دانشگاه به فرض دریافت مجوز به همین سرعت نمی‌توانسته ساختمان را احداث کند.

وی با اشاره به فضای پیش‌بینی شده برای احداث اورژانس بیمارستان کامکار گفت: فضایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده درختان بسیار قدیمی دارد و اجرای این پروژه موجب قطع درختانی می‌شود که سرمایه شهر هستند.

ذاکریان به مخالفت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با احداث بنا در محوطه بیمارستان کامکار خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و سازی که در شهر صورت می‌گیرد باید به تأیید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برسد و در این زمینه این سازمان به طور جد با احداث بنا در محوطه بیمارستان کامکار مخالفت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: مسوولان علوم پزشکی با وجود این موارد سعی کنند با مدیریت بهتر و ارائه گزارش صادقانه به مردم، اجازه بدهند شیرینی طرح سلامت بر کام آن‌ها تلخ نشود.

وی با تاکید بر وجود وظایف مشخص برای هرکدام از دستگاه‌های فعال در سطح شهر تصریح کرد: همانطور که حوزه سلامت الزامات خاص خود را دارد بحث شهرسازی هم الزامات خاص خود را دارد و بر عهده شهرداری است و مدیریت شهری در این زمینه متولی اجرای صحیح و کامل قوانین شهری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حمایت‌های شهرداری از دانشگاه علوم پزشکی و ارتقاء امکانات بخش سلامت در استان افزود: در سال‌های گذشته کمک‌های زیادی هم توسط شهرداری و هم شورای شهر به حوزه سلامت شده است.

وی به ارائه تخفیف‌های ساخت در بیمارستان امیرالمؤمنین، ساختمان کلینیک تخصصی علوم پزشکی و در بحث احداث پایگاه هوایی اورژانس گفت: شهرداری و شورای شهر در سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی از سیستم درمانی استان داشته‌اند و مسوولان علوم پزشکی نباید این موارد را فراموش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: همچنین در جلسات اخیر شورا مصوب کردیم 3 هزار مترمربع زمین در بلوار پیامبر اعظم به اورژانس داده شود که تمام این موارد نشان از عزم مدیریت شهری برای حمایت از بخش سلامت دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار