عامل توسعه خوشه مبل قم:
عامل توسعه خوشه مبل قم گفت: تولیدکنندگان مبل استان این توانایی را دارند که بهترین تولیدات خود را عرضه کنند که در صورت حمایت می‌توان با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی این تولیدات آن را به برندی در کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۳۰۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 28 September 2016
به گزارش تابناک قم، امیر ولی صبح امروز در پنجمین همایش بررسی مشکلات صنعت چوب استان و تقدیر از پیشکسوتان و منتخبان این صنعت  با اشاره به اینکه باید برای درآمدزایی اتحادیه‌ها برنامه‌ریزی شود اظهار داشت: وقتی اتحادیه درودگران بزرگ‌ترین اتحادیه استان است که فعالان این حرفه بیشترین نیاز صنایع چوب استان را تأمین می‌کنیم و لازم است سرمایه گذاری بیشتری برای آن داشت.

عامل توسعه خوشه مبل قم با اشاره به لزوم تأمین مسائل مالی اتحادیه‌ها افزود: با توجه به نگاه حمایتی تولید استان، چندین سال است اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ایران نمایشگاهی در تهران برگزار می‌کند و همه تولیدکنندگان آماده حضور در این نمایشگاه‌ها هستند و همین سرمایه خوبی نصیب این اتحادیه‌ها می‌کند.

وی بابیان اینکه نظر کارشناسی بر برگزاری نمایشگاه دائمی مبل در استان است تصریح کرد: اگر توقع داریم اتحادیه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند نمی‌توانیم تنها به حق عضویت سالانه اعضا اکتفا کنیم برای اینکه اتحادیه‌ها به‌عنوان نماینده بخش خصوصی فعال باشند باید مباحث مالی آن‌ها را نیز در نظر داشته باشیم.

به گفته عامل توسعه خوشه مبل قم، تولیدکنندگان استان این توانایی را دارند که بهترین تولیدات خود را عرضه کنند که در صورت حمایت می‌توان با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی این تولیدات آن را به برندی در کشور تبدیل کرد.

ولی با تأکید بر اینکه مجری برگزارکننده نمایشگاه تخصصی مبل باید اتحادیه مربوطه باشد عنوان کرد: وقتی تشکل‌ها مجری برگزاری نمایشگاه‌ها باشند کار با کیفیت‌تر است و درآمدزایی خوبی برای اتحادیه‌های مربوطه خواهد داشت.

عامل توسعه خوشه مبل قم با اشاره به اینکه اتحادیه‌های استان اعتبار و نفوذ لازم را برای پیشبرد برنامه‌های اتحادیه‌ها ندارند خاطرنشان کرد: در پیگیری مشکلات اصناف بسیاری از سازمان‌ها اعتنا و اعتباری برای اتحادیه‌ها قائل نیستند.

وی با تأکید بر لزوم اعتباربخشی به اتحادیه‌ها گفت: باید نقش اتحادیه‌هایی مثل مبل قم که بزرگ‌ترین اتحادیه استان است افزایش یابد، این بی اعتمادی‌ها سبب کوچک و ضعیف شدن اتحادیه‌ها می‌شود.

ولی با اشاره به اینکه ضعیف شدن تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به ضرر بخش خصوصی و دولتی است اظهار داشت: اتحادیه‌ها بازوی توانمند صنایع و اقتصاد استان هستند از همین رو باید به آن بها داده شود.

عامل توسعه خوشه مبل قم اتحادیه‌ها را شناسنامه و هویت اصناف برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید هر کاری که می‌توانیم برای تقویت اتحادیه‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه مبل قم 1000 عضو دارد عنوان کرد: این اتحادیه امسال با تمام سختی‌ها پنجمین همایش را برگزار کرد و همچنان روبه‌جلو در حال حرکت است، این اتحادیه ثابت کرده که شایسته اعتماد هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار