دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خبر داد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از تربیت 50 ضابط قضایی امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 28 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان‌ها با آیت‌الله سعیدی به عنوان امام جمعه قم است که از معاونت امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت و مردم، معاونت امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم، معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونت نظامی و قضایی و معاونت سازمان‌ها و برنامه و بودجه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون 50 نفر ضابط قضایی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شده‌اند، گفت: این ضابطان در شرایط خاص براساس حکم می‌توانند کار کنند، این افراد کارت ضابطان را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به تقسیم‌بندی نیروهای آمر به معروف گفت:‌ طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر یکی از این گروه‌ها هستند، یاوران امر به معروف در قالب نیروهای اداری و یادآوران امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش فعال هستند.

وی عنوان کرد:‌ 90 درصد افراد در ادارات آموزش امر به معروف و نهی منکر را فراگرفتند و 10 درصد خانواده‌های آنها نیز زیرپوشش آموزش‌ها قرار گرفتند.

سلیم‌زاده با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی از آموزش و پرورش شروع شود،‌ خاطرنشان کرد:‌ شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس وجود دارد و کارت امر به معروف و نهی از منکر به آنها ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: بدون تردید این قانون برای ادارات مفید است، زیرا بسیاری افراد در گذشته قانون این بخش را نمی‌دانستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: بزرگترین منکرها را رسانه‌ها در قالب غیبت، تهمت و... دارند، که در این بخش نیز نیاز به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث فضای مجازی را به صورت جدی وارد نشدیم، گفت: ورود به حریم خصوصی در فضای مجازی نیاز است، ورود در حریم خصوصی، کار ستاد نیست.

سلیم‌زاده خاطرنشان کرد:‌ پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر در قم مستقر بوده که دارای کتابخانه و سایت قدیمی و فعال است.

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه سال گذشته مصادیق امر به معروف و نهی از منکر از ادارات دریافت و جمع‌بندی شد، امتیاز بندی ادارات بر اساس این مصادیق انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار