معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در پنجمين روز از سرشماري عمومي نفوس و مسكن و تا ساعت 11 امروز چهارشنبه هفتم مهر، 7 هزار و 128 خانوار قمي موفق به ثبت نام در سامانه الكترونيكي سرشماري شده اند.
کد خبر: ۳۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک قم، جواد شاكر آراني با اشاره به آغاز مرحله اينترنتي هشتمين دوره سرشماري عمومي نفوس و مسكن از 3 مهر ماه جاري اظهار كرد: تا ساعت 11 امروز چهارشنبه هفتم مهر، در كل كشور 359 هزار خانوار با جمعيت شمارش شده اي به ميزان 1 ميليون و 201 نفر ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 4 هزار و 128 خانوار با جمعيتي بالغ بر 24 هزار نفر متعلق به استان قم مي باشد.

وي با بيان اين كه بر اساس اين آمار، 98/1 درصد از جمعيت ثبت نام كننده در كل كشور، سهم استان قم است گفت: به لحاظ منطقي سهم استان قم بايد 5/1 درصد باشد كه اين رقم بالاتر از سهم تعيين شده است.

 قائم مقام مدير اجرايي ستاد سرشماري استان قم افزود: مرحله نخست سرشماري از 3 الي 24 مهرماه با مراجعه به سايت اينترنتي به آدرس www.sarshomari95.ir و تکمیل فرم مخصوص خانوار انجام می شود.

 شاكر آراني ميزان مشاركت عمومي در اين مرحله را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي، شيوه غير حضوري و الكترونيكي با استقبال خوبي از سوي مردم در استان هاي مختلف از جمله استان قم مواجه شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان قم با بيان اين كه ميزان مشاركت استان ها بر حسب ضريب نفوذ اينترنت خواهد بود افزود: استان قم نسبت به ميانگين كشوري داراي ضريب نفوذ اينترنتي بالاتري مي باشد.

شاكر آراني با اشاره به اين كه شركت در سرشماري يك نوع خوداظهاري و اطلاعات دريافتي از افراد كاملاً محرمانه خواهد بود گفت: در سؤالات سرشماري امسال هيچ نوع سؤالي در مورد ميزان درآمد و شغل افراد و خانوارها وجود ندارد.

 وي با اشاره به اين كه بعد از ثبت نام موفق در سامانه، كد 12 رقمي در اختيار فرد قرار خواهد گرفت، بر لزوم حفظ و نگهداري از اين كد تاكيد و خاطرنشان كرد: با ارائه اين كد، نيازي به سرشماري مجدد خانوار، توسط مأموران سرشماری در مرحله دوم سرشماري نخواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار