کد خبر: ۳۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۲ 28 September 2016
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان ۲۵درصد سود بانکی و ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند، هزینه تمام‌شده افزایش می‌یابد که در نهایت کالایی با قیمت بالاتر از کالاهای قاچاق در بازار می‌بینیم.

به گزارش تابناک قم، حسن آقاجانی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم با اشاره به اینکه عمده مشکل صادرات استان گران تمام شدن محصولات داخلی است اظهار داشت: مسئولان کشور به مقابله با قاچاق کالا تأکید دارند اما می‌بینیم در عمل در این زمینه خوب عمل نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق باید کالای داخلی زیر قیمت کالای قاچاق در بازار وجود داشته باشد، افزود: آمار صادرات برای ما کم است، اگر 12 درصد هزینه تمام‌شده برای تولیدکننده کاهش یابد آن‌وقت می‌توان کالای با قیمت مناسب در بازار عرضه کنیم، از همین رو لازم است در این زمینه راه مناسبی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که تولیدکنندگان 25 درصد سود بانکی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند هزینه تمام‌شده افزایش می‌یابد که در نهایت کالایی با قیمت بالاتر از کالاهای قاچاق در بازار می‌بینیم.

آقاجانی با ابراز "در 6ماهه اول سال بنا به‌دلایل مختلف با کاهش 30 درصدی صادرات مواجه بوده‌ایم" عنوان کرد: برخی از تولیدات استان از جمله کفش ماشینی از گمرک قم صادر نمی‌شود درحالی که بیش از 20 درصد صادرات دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با تأکید بر اینکه بازارچه‌های مرزی یکی از بدترین زمینه‌های صادرات کالاهای صادراتی کشور هستند، تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی نبض صادرات را به هم می‌ریزند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید یک هدف را دنبال کنیم و آن هم ارزان تمام شدن کالای داخلی است، باید این هدف را با جدیت دنبال کنیم در این صورت است که صادرات با جهش چشمگیری مواجه خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار