همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت
از کتاب های کام دادا، مجموعه کتاب راوی و روایت نامه در مؤسسه روایت سیره شهدا رونمایی شد. از جمله محصولات این مؤسسه مجموعه کتاب راوی است که از مجموعه پنج کتاب انقلاب اسلامی، یادمان شلمچه، مخاطب دانشجوی پسر، مخاطب دانشجوی دختر و مخاطب دانش‌آموزی تشکیل شده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا و جمعی از مسؤولان این مؤسسه برگزار شد.

از جمله محصولات این مؤسسه مجموعه کتاب راوی است که از مجموعه پنج کتاب انقلاب اسلامی، یادمان شلمچه، مخاطب دانشجوی پسر، مخاطب دانشجوی دختر و مخاطب دانش‌آموزی تشکیل شده است.

کتاب روایت‌نامه از دیگر آثاری است که رونمایی شده،‌ شامل صدها موضوع مناسب در قالب دفاع مقدس و الفبایی است که از سخنان رهبر معظم انقلاب استخراج شده است.

کتاب کام دادا از دیگر آثار رونمایی شده بود که از سوی سیدابوالفضل نورانی در زمینه خاطرات دوران جوانی و ایام دفاع مقدس نویسنده تألیف شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ جهاد در قم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌مهدی ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا، در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: این فرهنگ نجات‌بخش جامعه و امت اسلامی است و ضامنی برای سلامت نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت سبب شده تا هیچ دشمنی اجاره تعرض به کشور را به خود ندهد، افزود: این فرهنگ تربیت‌کننده نسل جوان است و اگر جوانان شهدا را الگوی خود قرار دهند، این بهترین تربیتی که دغدغه نظام است. توجه به فرهنگ ایثار و شهادت زیباترین بسترساز ظهور است و آماده‌سازی برای ظهور به‌حساب می‌آید.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا به رونمایی از چند کتاب پژوهشی توسط موسسه روایت سیره شهدا اشاره کرد و گفت: کتاب روایت نامه برگرفته از کلام مقام معظم رهبری شامل صدها موضوع مناسب با دفاع مقدس توسط حجت‌الاسلام ابرقویی به چاپ رسیده که بر موضوعات متعدی از جمله استقامت، آمریکا، ایمان، بصیرت، جانباز، جهاد وغیره تکیه دارد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: در موضوع تبلیغ فرهنگ شهادت نیز 5 کتاب مخاطب محور برای راویان لازم و عملیات فرهنگی راهیان نور بر اساس محتوای فرهنگ ایثار و شهادت تدوین‌شده است.

وی کتاب کام دادا را از دیگر محصولات این موسسه برشمرد و عنوان کرد: این کتاب خاطرات شفاهی نورانی از جنگ تحمیلی است و هدف از این کتاب استفاده از خاطرات دست اول و بدون واسطه دفاع مقدس بوده است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: این موسسه در 3 حوزه مبانی علمی و پژوهشی فرهنگ جهاد، محتوای کاربردی آموزشی فرهنگ جهاد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس اقدامات پژوهشی انجام می‌دهد.

وی به تصویب آموزش فرهنگ جهاد در سطح سه حوزه اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم سال تحصیلی 95-96 برای این دوره آموزش طلبه جذب خواهد شد.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین نورانی، نویسنده کتاب کام دادا نیز در این مراسم گفت: این کتاب مجموعه خاطرات دوران جوانی بنده و ایام دفاع مقدس بوده و در آن تلاش کردیم بدون اغراق، به بیان خصوصیات و رفتارهای شهدا در دفاع مقدس پرداخته و ریز شوخی ها، معنویات، دعا، حمام، غذا، اوقات فراغت و ... این عزیزان را به رشته تحریر در بیاوریم.

نویسنده کتاب کام دادا خاطرنشان ساخت: این کتاب بخشی از 600 صفحه دست نوشته های بنده در دفاع مقدس است که در این کتاب جمع آوری شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار