رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز جماعت با حضور ائمه جماعت روحانی در تمامی مدرسه های استان برگزار می شود که این مساله جای تقدیر از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش قم دارد.
کد خبر: ۳۰۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم در سالن جلسات استانداری قم، از همکاری استانداری قم در زمینه ترویج و تبیین نماز در سطح استان با این ستاد تقدیر و سپاسگزاری کرد. 

وی از تهیه و تدوین بانک اطلاعات در رابطه با مسجدهای استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: تهیه این بانک اطلاعاتی ما را در اجرای بهتر برنامه ها و خدمات رسانی مطلوب تر و بهتر به مردم یاری می کند.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری قم در زمینه فراهم ساختن زیرساخت های برگزاری اقامه نماز در سطح بوستان های این شهر اظهار کرد: از سال گذشته با همت همه دوستان نمازخانه های بوستان های شهر قم تجهیز، مرمت و یا جدید ساخته شده است. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: در سال گذشته حدود 100 چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان قم و 10 نمازخانه در جاده های استان اضافه شده است. 

خامه یار با بیان این که وضعیت نمازخانه های ایستگاه راه آهن محمدیه و جاده گرمسار بهتر شده است، خواستار رسیدگی بیشتر به این نمازخانه ها شد. 

وی با اشاره به این که در حال حاضر دو محور استان قم دارای تابلوی مسافت شرعی و حد ترخص می باشد، درخواست کرد تا تمهیدهای لازم برای نصب این تابلوها در سایر محورهای مواصلاتی استان نیز اندیشیده شود. 

وی خاطرنشان کرد: برخی از روستاهای استان قم فاقد مسجد است و یا این که مسجد آنها نیمه کاره می باشد که برای ساخت و تکمیل این مسجدها باید اقدام های لازم صورت بگیرد. 

وی هم چنین به اقامه نماز جماعت ظهر در عاشورای حسینی(ع) در سال گذشته با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه های مرتبط اشاره کرد و گفت: ان شاء الله امسال نیز اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا با همکاری نهادهای مسئول، یاوران نماز و حضور روحانیان برگزار می شود. 

خامه یار از برگزاری اجلاس نماز در استان قم در سال جاری خبر داد و خواستار مشارکت و همیاری دستگاه های اجرایی استان در هرچه بهتر برگزار شدن این اجلاس شد و نیز بر انجام تبلیغات محیطی در رابطه با نماز در سطح استان تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی مشاور استاندار قم نیز در این جلسه بر انجام تبلیغات محیطی پیرامون نماز با مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی ایران و پایگاه مرجعیت و فقاهت است، از این رو از این استان در رابطه با فرهنگ ترویج نماز انتظار بیشتری وجود دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز از برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان قم خبر داد و گفت: این جشنواره از نظر هنری می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ نماز نقش موثری داشته باشد. 

حجت الاسلام والمسلین عباس دانشی خاطرنشان کرد: هرچه که می توانیم باید در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه تلاش کنیم و قم باید در این زمینه در رتبه نخست کشوری قرار داشته باشد. 

سرپرست سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه از تجهیز، بهسازی و بازسازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بوستان های شهر قم خبر داد و گفت: با همکاری بسیج در پنج بوستان مهم شهر، نماز جماعت برگزار می شود. 

سید رسول موسوی نژادیان گفت: شهرداری قم در تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز نگاه مقطعی ندارد و در طول سال به صورت مداوم و مستمر در این زمینه تلاش می کند که ان شاء الله به زودی پخش اذان به صورت سراسری در سطح شهر قم انجام می شود. 

علی تقوایی سرپرست معاونت روابط عمومی سپاه استان قم نیز با بیان این که یکی از فعالیت های بسیج و سپاه اهتمام در اقامه نماز جماعت است، تصریح کرد که از ظرفیت اردوهای جهادی بسیج می توان در ساخت و تکمیل مسجدهای روستاهای استان بهره برد. 

مدیرکل آموزش و پروش قم نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 235 هزار تن دانش آموز در حدود یک هزار و 400 واحد آموزشی استان قم مشغول به تحصیل هستند.

حمیدرضا شیخ الاسلام با تاکید بر ضرورت اهمیت و توجه به نماز گفت: از سال گذشته این اداره کل با شعار درون استانی «نماز، قرآن و احترام به والدین» تلاش کرده است تا بر روی این سه مساله در مدرسه های استان کار کند. 

وی با بیان این که باید شور و شعور نماز را بین مردم به ویژه نسل جوان ایجاد کرد، از برگزاری نماز جماعت در همه مدارس، در چهار ناحیه و سه منطقه آموزش و پرورش استان قم خبر داد. 

هم چنین در این جلسه سایر نمایندگان دستگاه های اجرایی استان قم گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و برنامه های دستگاه های مربوط به خود در زمینه اقامه نماز در سطح استان ارائه دادند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار