مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم از جمع‌آوري هزار و ۷۶۵ نفر متكدي در سطح شهر قم در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 27 September 2016
به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفيعي با اشاره به هماهنگي با سيستم‌هاي قضايي و انتظامي براي جمع‌آوري دستفروشان و متكديان اظهار كرد: اين امر براي انتظام‌بخشي در شهر انجام شده، اكنون در زمينه دستفروشان وضعيت مطلوبي در منطقه هفت،‌ آستانه مقدسه و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: در زمينه نظم‌بخشي وانت‌بارها تيم‌هاي ويژه در سطح شهر استقرار دارند و مكان‌هاي داراي گره ترافيكي به ويژه هسته مركزي شهر وانت‌هايي كه حقوق شهروندي را از بين ببرند، نسبت به اعمال قانون و انتقال خودروها به پاركينگ‌هاي در نظر گرفته شده، اقدام مي‌شود.

مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم با بيان اينكه در زمينه مبحث متكديان نيز هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است، گفت: اكنون وضعيت متكديان در سطح شهر نسبت به كلانشهرهاي ديگر بسيار مطلوب است و امتياز خوبي به دليل كاهش متكدي در سطح شهر مي‌توانيم به آن دهيم.

وي عنوان كرد: با ۲۰ اكيپ تخلفات شهري هماهنگ شده كه نسبت به جمع‌آوري متكديان از سطح شهر اقدام كنند.

شفيعي با بيان اينكه متكديان به سه دسته تقسيم مي‌شوند، گفت: تعدادي از آنها  معتاد بوده كه حضورشان در شهر براي شهروندان خطر و مشكلات بهداشتي را به همراه دارد كه بر اساس دستور دادستان به كلانتري‌ها يا پليس مبارزه با مواد مخدر تحويل داده مي‌شوند.

وي عنوان كرد: متكدياني بلا مكان به اداره بهزيستي تحويل داده مي‌شود و متكدياني كه از شهرهاي اطراف وارد شده‌اند، با دستور قضايي و حكم صادره از شهر خارج مي‌شوند.

مديركل پيشگيري و رفع تخلفات شهري شهرداري قم از شهروندان تقاضا كرد: به متكديان كمك نكنند، زيرا اين امر سبب گداپروري مي‌شود و براي پرداخت صدقه و كمك از طريق كميته امداد و سازمان بهزيستي اقدام كنند و همچنين شهروندان از وانت بارها ميوه خريداري نكنند تا گره ترافيكي كاهش پيدا كند.

وي با بيان اينكه در شش ماهه نخست امسال هزار و ۷۶۵ نفر متكدي جمع‌آوري شدند، گفت: از اين تعداد ۶۸۱ نفر متكدي، ۵۷۸ نفر معتاد و ۱۰۳ نفر جزو اتباع بودند و ۴۱۵ دستگاه وانت از ۱۱ ارديبهشت تا پايان شهريور امسال توقيف و به پاركينگ منتقل شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
یعنی ده درصد جمعیت قم متکدی هستن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار