مدیر حوزه های علمیه خواهران:
مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: بی توجهی و دور شدن طلبه ها و مومنان از فضای مجازی فرصت استفاده و مدیریت آن را در اختیار دشمنان اسلام و نظام قرار می دهد.
کد خبر: ۳۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 27 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی روز سه شنبه در نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم، افزود: طلبه های حوزه علمیه فرماندهان و سربازان اسلام در جریان جنگ نرم با دشمنان هستند و باید با افزایش توانمندی های خود در فضای مجازی حضوری فعال داشته باشند.

وی با اشاره به این که باید از همه امکانات موجود برای گسترش فرهنگ اسلامی استفاده کرد، گفت: مومنان باید پیام دین را از طریق فضای مجازی در سراسر عالم انتشار و جبهه حق را یاری دهند.

وی ادامه داد: امروز نمی توان به خاطر وجود برخی آسیب ها از فضای مجازی دست کشید، چراکه این کار، راه را برای تسلط بیشتر دشمنان باز می کند، بلکه باید با مراقبت و کنترل نقاط خطر، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

جمشیدی گفت: 40میلیون تن در ایران از اینترنت استفاده می کنند که 11 میلیون آنها از طریق تلفن همراه اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند بنابراین هیچ عذری در مدیریت نکردن فضای مجازی پذیرفته نیست.

وی با اشاره به قابلیت های فضای مجازی، افزود: در گذشته پیام انقلاب اسلامی با مجاهدت های فراوان و هزینه های سنگین مادی و معنوی به گوش جهانیان می رسید اما اکنون می توان با ابزارهای ساده این کار را انجام داد.

وی با بیان این که مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در معرض هجوم پیام های دشمنان در فضای مجازی هستند، ادامه داد: باید با راهبردهای مناسب از جمله گسترش سواد رسانه ای در میان مردم، خود را از توطئه ها و آسیب ها حفظ کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: به نظر می رسد درصد بالایی از طلبه های مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه، امکانات لازم برای فعالیت در فضای مجازی را در اختیار دارند، بنابراین باید از این فرصت برای خنثی کردن تهدیدهای دشمن به خصوص آسیب هایی که به نظام خانواده وارد می شود، استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم بومی سازی پایگاه های انتقال داده در فضای مجازی، افزود: حوزه علمیه خواهران با تاسیس شبکه کوثرنت که هم اکنون بیش از یکصد هزار کاربر دارد در این مسیر پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: بهره گیری از قالب های هنری جذاب در انتقال پیام های دینی از جمله عوامل موفقیت تبلیغ در فضای مجازی است که باید در این خصوص آموزش های لازم به مبلغان داده شود.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با در اختیار داشتن بیش از 480 مدرسه علمیه، زمینه تحصیل بیش از 70 هزار طلبه خواهر را در سراسر کشور فراهم کرده است، هم چنین 90 هزار تن فارغ التحصیل حوزه های علمیه خواهران هستند.

در جریان این همایش از چهره های موفق فعال در فضای مجازی تجلیل به عمل آمد و از تندیس شبکه جهانی کوثرنت که در بستر اینترنت فعالیت می کند رونمایی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار