معاون استاندار قم:
معاون امور هماهنگی زائرین استانداری قم با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کالاهای مذهبی و زیارتی چینی است، گفت: واحدهای صنعتی باید کالای مورد نیاز زائران و مسافران را تولید کنند.
کد خبر: ۳۰۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 26 September 2016
به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور پیش از ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که در سالن همایش ونوس قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاوتی، گفت: یکی از مواردی که اقتصاد مقاومتی می‌تواند در آن تجلی یابد صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به ۲۳ میلیون زائر، ۸۰ میلیون تردد و ۲۴ میلیون خوردو که سالانه به قم وارد می‌شوند، گفت: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن به خوبی استفاده شود.

محور توسعه در قم صنعت گردشگری زیارتی و مذهبی است

معاون امور هماهنگی زائرین استانداری قم افزود: محور توسعه در قم صنعت گردشگری زیارتی و مذهبی است و برای اینکه بتوانیم صنعت گردشگری را توسعه دهیم ابتدا باید صنعت ایرانگردی را ترویج نماییم.

وی با بیان اینکه باید جاذبه‌های گردشگری و گویش‌های محلی کشور را معرفی کنیم، افزود: حدود ۱۰ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد این در حالی است که اکنون نیازمند ۵ برابر این تعداد هستیم.

عالی پور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کالاهای مذهبی و زیارتی چینی است، ادامه داد: باید واحدهای صنعتی را به سمتی ببریم تا کالاهای مورد نیاز زائران و مسافرانی که به قم وارد می‌شوند را تولید کنند.

وی گفت: در کارگروه اقتصاد مقاوتی و با تشکیل  کمیته فنی گردشگری امیدواریم مشکلات رفع و با همکاری مرکز تحقیقات مجلس و تشکیل کمیته زیارت راه برای همکاری بانک‌ها و نیز ورود بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

معاون استاندار قم تصریح کرد: عقیده داریم که قم علاوه بر مرکز گردشگری مذهبی مرکز گردشگری معرفتی نیز هست.

وی به استفاده صحیح از جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد و افزود: کویر و دریاچه نمک نعمت و ظرفیت خوبی در این حوزه برای قم است.

عالی‌پور گفت: با رونق و توسعه صنعت گردشگری امیدواریم در آینده اشتغال ما بر اساس گردشگری مذهبی و معرفتی شکل بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار