الهام ارجمند عضو شورای اسلامی شهر قم در آغاز یکصد و نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که یکشنبه شب برگزار شد ضمن بیان نطق پیش از دستور این جلسه متن استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه این شورا کرد.
کد خبر: ۳۰۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 26 September 2016
به گزارش تابناک قم، الهام ارجمند که یکی از دو عضو مستقل شورای اسلامی شهر قم است که عضویت در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا را به عهده دارد.

در جریان انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر قم، الهام ارجمند یکی از معترضان نحوه رأی گیری بود.

وی معتقد بود تصمیم‌گیری درباره انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها بیرون از شورا انجام شده و به همین خاطر او و یکی دیگر از اعضا در رأی‌گیری ابتدایی، برای هیچ کمیسیونی رأی نیاورده‌اند.

نامه این عضو شورای اسلامی شهر قم در زمینه عزل رئیس سازمان قطار شهری و جایگزین کردن معاون شهردار به جای آن هم در روزهای گذشته در فضای مجازی مطرح شده بود.

وی در ابتدای این جلسه در توضیح دلایل استعفا اظهار داشت: بنده در تاریخ 18 شهریورماه به استناد ماده 73 قانون شوراها  و وظیفه نمایندگی خود در کمال ادب سؤالی از ریاست شورا داشتم که این سؤال باید توسط شهردار پاسخ داده می‌شد که ریاست شورا اقدام به سؤال از سؤال بنده نمود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این اقدام بنده با نظر ریاست شورا به‌نوعی تشویش اذهان عمومی تلقی گردید و ایشان رسانه‌ای شدن طرح سؤال را غیرقانونی دانستند و اگر سؤالی بر اساس ضوابطی مطرح می‌گردد نباید مسئولی که مخاطب قرار می‌گیرد پاسخگوی آن باشد.

وی انتخابات داخلی شورا در شهریورماه را یکی دیگر از دلایل استعفای خود دانست و افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون‌ها مشخص شدند و رئیس شورا در نامه بحث‌برانگیز اظهارات بنده در آن جلسه را به دور انتظارات دانسته و به پیوست گزارشی از حضور، غیبت و تأخیرهای بنده در جلسات را ارائه نمودند و عدم رأی دادن اعضا را به رفتارها و عملکرد بنده نسبت دادند.

ارجمند تصریح کرد: اگر عدم انتخاب اینجانب در کمیسیون‌ها محصول این اعتقادات باشد پس چرا اعضای دیگر شورا که بعضاً بالاترین نظم را در جلسات دارند در پایین‌ترین رتبه انتخابات قرارگرفته‌اند و در این جلسه استعفای خود را تقدیم ریاست شورا می‌کنم و شورای اسلامی شهر قم را به نفع مردم ترک می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در پاسخ به اظهارات ارجمند، سؤال از شهردار را وظیفه اعضای شورا دانست و گفت: آنچه ما در مورد آن ابهام داشتیم در خصوص نحوه ارائه سؤال بود، چراکه سؤال صبح ارائه شد و بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد.

ولی‌الله بیاتی اضافه کرد: قانون می‌گوید سؤال توسط رئیس شورا از شهردار پرسیده می‌شود و شهردار هم ملزم هم پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: سؤال ما این بود که چرا این سؤال در فضای مجازی منتشر شد، چراکه این مسئله خلاف آیین‌نامه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، اظهارات ارجمند مبنی بر اینکه تصمیمات شورا در خارج از مجموعه شورا گرفته می‌شود را توهین به تمام اعضا دانست و گفت: شورا بر اساس رأی اعضا اداره می‌شود.

بیاتی در پایان گفت: استعفای خانم ارجمند در هیئت‌رئیسه بررسی و در صحن علنی شورا ارائه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار