در دیدار رئیس فدارسیون پزشکی ورزشی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر برخورد جدی با عاملان فروش مکمل های ورزشی غیر مجاز تاکید شد.
کد خبر: ۳۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 26 September 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم با ابوالفضل ایرانی خواه رئیس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار که حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم و محمد گلفشان رئیس جمعیت هلال احمر استان قم نیز حضور داشتند گفت: موضوع تغذیه ورزشکاران موضوع بسیار مهمی است که باید همواره به آن توجه شود.

نوروزی ادامه داد: موضوع مکمل های دارویی در باشگاه های ورزشی امر مهمی است که باید مد نظر باشد و با مکمل های غیرمجاز برخورد شود.

مضرات مکمل های غیر مجاز اطلاع رسانی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: موضوع سلامت و شادابی امر بسیار مهمی است که ما به عنوان متولی سلامت به آن تاکید داریم و در جلسات مختلف و برنامه ریزی ها به این موضوع اهتمام خواهیم داشت.

ایرانی خواه افزود: ورزش و تغذیه در این موضوع مهم است و باید بدانیم که اگر آموزش صحیح به مردم در این راستا ارائه شود، به طور حتم می تواند اثر بخشی خود را داشته باشد.

وی با اشاره به بیماری های نوپدید، ادامه داد: تمامی این بیماری های جدید به واسطه تغذیه نامناسب و نداشتن تحرک و ورزش در جامعه است که باید در این زمینه کارهای اساسی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به کالاهای زیان رسان اشاره کرد و گفت: باید جلوی تبلیغ این کالاها در کشور گرفته شود و توجه داشته باشیم که این کالاها به چه میزان می تواند تاثیرات منفی در روند زندگی انسان ها داشته باشد.

وی با اشاره به داروهای مکمل گفت: متاسفانه این قبیل داروها و مکمل هایی که به صورت قرص و پودر در برخی از باشگاه های ورزشی به فروش می رسد برای ورزشکاران مشکل آفرین است و عواقب استفاده از آنها باید برای این ورزشکاران بازگو شود.

وی با بیان این که تجویز هر نوع دارویی تنها با نظر پزشک متخصص باید صورت گیرد، افزود: مشاهده می شود که در این باشگاه ها افراد غیر متخصص اقدام به تجویز و فروش داروهای مکمل می کنند که متاسفانه موجب بروز مشکلات بسیاری برای آن ورزشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید ضررهای این داروها برای همگان تشریح شده تا کسی دست به استفاده از آن غیر از تجویز پزشک نزند.

ایرانی خواه گفت: رسانه ها در این زمینه نقش موثری دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرده تا مشکلات این داروها بیان و از سوی دیگر با متخلفان در زمینه توزیع داروهای مکمل غیر بهداشتی و به دور از تجویز پزشک نیز برخورد شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونان دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره کل ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر استان به منظور مبارزه جدی با این مکمل های دارویی تشکیل و همچنین فضایی برای ارائه داروهای مکمل بهداشتی و با تجویز پزشک ایجاد شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار