مدیرکل بهزیستی استان قم، با اشاره به وجود 400 معلول قطع نخاعی دراستان قم، گفت: سطح خدمات دهی به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه گسترش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۳۰۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 26 September 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه افزود: کلیه افرادی که به علت بروز حادثه یا علل دیگر قطع نخاع شده و در محیط خانه و یا مراکز مختلف نگهداری می شوند، حق پرستاری از آنها در راستای تحقق سیاست های بهزیستی مبنی برنگهداری معلولان و سالمندان در منزل افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته هزینه های تحصیل دانشجویی معلولان به طور کامل پرداخت نمی شد ولی در حال حاضر به صورت 100 درصد پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: مبالغ تحصیلی دانشجویان معلول بسته به مقطع تحصیلی آنها متفاوت بوده و در برخی موارد تا بیش از 15 میلیون ریال نیز در هر ترم پرداخت شده است و معلولان دیگر نگران ادامه تحصیل خود نیستند.

سلیقه همچنین با اشاره به قرار گرفتن 100 درصد روستاهای توابع بخش های 5 گانه استان تحت پوشش خدمات شناسایی و نگهداری معلولان، گفت: از حدود 22 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان، 2 هزار تن آنها در مراکز بهزیستی خدمات گرفته و نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی قم همچنین با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن حدود 4 هزار زن سرپرست خانوار طی 3 سال گذشته، افزود: حق بیمه تامین اجتماعی آنان به طور کامل پرداخت و تسهیلات اشتغال زایی نیز ارائه شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: طی سه سال گذشته برای معلولان و هم برای زنان سرپرست خانوار تا سقف 15 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه وام اشتغال در نظر گرفته شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار