اجرای 114 برنامه توسط پلیس قم در هفته ناجا
فرمانده انتظامی استان قم از اجرای 114 برنامه همزمان با هفته ناجا در قم خبر داد. از اول مهرماه سال 94 تا ابتدای مهرماه امسال، کل جرایم استان قم 36 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال 93 کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۰۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 26 September 2016
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به برخی اقدامات پلیس در فاصله زمانی اول مهر ۹۴ تا اول مهر ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت پلیس قم ۹۵ باند سرقت را متلاشی و ۷۵ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته را کشف کرده است.

کاهش 36 درصدی جرایم در استان قم/ انهدام 35 باند ترانزیت مواد مخدر در استان

وی با بیان اینکه سرقت‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است، گفت: با این حال پلیس قم در دقت، سرعت انعکاس اخبار در کشور رتبه نخست را دارد که این نشان از عملکرد صحیح پلیس است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در این مدت زمان یک ساله ۸ تن انواع مواد مخدر کشف و ۳۵ باند ترانزیت مواد مخدر منهدم شده است.

وی در خصوص قاچاق کالا نیز گفت: ۵ باند قاچاق کلا منهدم و ۳۱۲ نفر در این مورد دستگیر شده‌اند و ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

مجتبایی به عملکرد پلیس فتا نیز در این مدت اشاره کرد و افزود: 231 پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است که 234 تن دستگیر شدند که تعداد پرونده های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال 93، 9 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در این مدت هم چنین 280 هزار عملیات پلیسی با تماس مردم با پلیس 110 انجام شده است.

پلیس به دنبال اجتماعی کردن فضای کنترل جرم 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که یکی از فعالیت های پلیس قم در این مدت، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم بود گفت: پلیس سعی کرد با اقدام های خود، جامعه مجرمین یا تعداد پرونده های کیفری را کاهش دهد که در این راستا، عوامل مشاوره در تمامی کلانتری های قم با حضور و ارائه مشاوره های خود موفق شدند از کیفری شدن حدود 14 هزار پرونده جلوگیری کرده و طرفین پرونده، صلح و سازش کنند.

فوت ۲۸۲ نفر در تصادف

وی از حدود ۱۰ هزار تصادف بیرون و درون شهری در قم طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: با وجود اینکه در این تصادفات ۲۸۲ نفر جان باختند اما مجموع تصادفات ما در استان قم ۳ درصد کاهش و تعداد کشته شدگان ۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.

اجرای 114 برنامه در هفته بزرگداشت ناجا

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هفته بزرگداشت نیروی انتظامی از نهم تا پانزدهم مهرماه امسال برگزار می شود، از برگزاری 114 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، عملیاتی و انضباطی در این هفته و در استان خبر داد.

کاهش 36 درصدی جرایم در استان قم/ انهدام 35 باند ترانزیت مواد مخدر در استان

وی با اشاره به این که هفته ناجا، همراهی مردم و اقتدار پلیس برای تحقق امنیت پایدار است گفت: شعار هفته امسال ناجا با عنوان «همه با هم برای امنیت و آرامش» انتخاب شده و 80 درصد از برنامه های پلیس قم در این هفته ماهیت فرهنگی و اجتماعی دارد.

مجتبایی، شرکت کارکنان پلیس قم در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک و نمایش اقتدار پلیس قم، برگزاری جشنواره های ترافیکی، حضور مسئولان در سامانه 197 و پاسخگویی به مردم، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، حضور پلیس در مدارس قم و قرائت پیام مهر، حضور پرسنل در بیت تاریخی حضرت امام(ره) و گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای ناجا و دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه های پلیس قم در هفته ناجا ذکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار